Autor |
doc. PhDr. Šárka Portešová, Ph.D. |
Název organizace |
Institut výzkumu dětí, mládeže a rodiny, Fakulta sociálních studií. Masarykova Univerzita |
Rok vydání |
2013 |
Typ zprávy |
výzkumná zpráva |
Anotace |
Proponovaný výzkum se zaměřuje na problematiku mimořádně nadaných adolescentů a mladých dospělých se souběžnou vývojovou poruchou učení, s dyslexií. Podle současných zahraničních poznatků je právě tato populace nadaných dlouhodobě ve značně znevýhodňující vzdělávací pozici, jež jí často znemožňuje stát se nejen ve škole, ale zejména v životě úspěšnou. Výzkum se chce zaměřit na sledování sítě faktorů, jež ovlivňují akademickou motivaci těchto studentů. Hlavním cílem projektu je sledovat ty klíčové proměnné, jež mohou být významně zodpovědné za stav, kdy dochází ke snižování výkonové motivace těchto studentů, kdy jsou tito nadaní signifikantně akademicky podhodnocováni, kdy nedochází k rozvoji jejich potenciálu a kdy jsou vyřazováni ze vzdělávacích a společenských struktur dříve, než mohou své schopnosti prosadit. Jde o závažnou situaci, jež může mít pro tyto nadané i celou společnost kritické sociální a ekonomické důsledky. Současně si projekt klade za cíl zmapovat i ty faktory, které naopak mohou motivaci u této specifické populace nadaných studentů zvyšovat. Chce podchytit mediační roli psychologické, vzdělávací a sociální zkušenosti, jež se vztahuje ke k otázkám, souvisejícím s dlouhodobou profesní orientací |
Klíčová slova |
Mimořádně rozumově nadaní studenti, dyslexie, výkonová motivace |
Typ výzkumu |
jednorázový výzkum
|
Datum zahájení |
1. 1. 2011 |
Datum ukončení |
31. 12. 2014 |
Obor |
AM Pedagogika a školství |
Email na řešitele |
portes@fss.muni.cz |
Dostupnost |
dostupný u řešitele |
Uložení zprávy |
Institut výzkumu dětí, mládeže a rodiny, Fakulta sociálních studií. Masarykova Univerzita, Joštova 218/10, Brno 62000 |
Instituce |
Institut výzkumu dětí, mládeže a rodiny, Fakulta sociálních studií. Masarykova Univerzita |
Možná souvislost |
|