Autor |
Katarína Millová, Pavel Tůma, Mojmír Tyrlík, Čeněk Šašinka, Markéta Jankovská |
Název organizace |
Psychologický ústav,Filosofická fakulta, Masarykova Univerzita |
Rok vydání |
2010 |
Typ zprávy |
studie |
Anotace |
Cílem studie byla analýza zátěžových situací, jejich vnímání a zvládání u žáků základní školy. Výzkumný soubor tvořilo 206 žáků ve věku 13 – 15 let. Nejčastějšími situacemi byly rodinné konflikty, smrt blízkého člověka a problémy ve škole. Nejvíce zatěžující byly smrt blízkého člověka a partnerské problémy. Žáci nejčastěji využívali ke zvládání fantazijní únik, nejméně sebeobviňování. Korelační analýza ukázala významné vztahy mezi hodnocením situace a strategiemi řešení problému, kognitivní restrukturací, vyjádření emocí, sociální izolací a fantazijním únikem. |
Klíčová slova |
zátěžové situace; hodnocení; zvládání; adolescence |
Typ výzkumu |
jednorázový výzkum
|
Datum zahájení |
1. 1. 2010 |
Datum ukončení |
31. 10. 2010 |
Obor |
AN Psychologie |
Poznámka |
Millová, Katarína - Tůma, Pavel - Tyrlík, Mojmír - Šašinka, Čeněk - Jankovská, Markéta. Zátěžové situace, jejich vnímání a zvládání u žáků základní školy (poster). In Sociálne procesy a osobnosť 2010.2010. |
Email na řešitele |
tyrlik@phil.muni.cz |
Dostupnost |
dostupný u řešitele |
Uložení zprávy |
Psychologický ústav,Filosofická fakulta, Masarykova Univerzita, Arna Nováka 1, Brno 62000 |
Instituce |
Psychologický ústav,Filosofická fakulta, Masarykova Univerzita |
Možná souvislost |
|