Změnit jazyk:

Zátěžové situace, jejich vnímání a zvládání u žáků základní školy

Autor Katarína Millová, Pavel Tůma, Mojmír Tyrlík, Čeněk Šašinka, Markéta Jankovská
Název organizace Psychologický ústav,Filosofická fakulta, Masarykova Univerzita
Rok vydání 2010
Typ zprávy studie
Anotace Cílem studie byla analýza zátěžových situací, jejich vnímání a zvládání u žáků základní školy. Výzkumný soubor tvořilo 206 žáků ve věku 13 – 15 let. Nejčastějšími situacemi byly rodinné konflikty, smrt blízkého člověka a problémy ve škole. Nejvíce zatěžující byly smrt blízkého člověka a partnerské problémy. Žáci nejčastěji využívali ke zvládání fantazijní únik, nejméně sebeobviňování. Korelační analýza ukázala významné vztahy mezi hodnocením situace a strategiemi řešení problému, kognitivní restrukturací, vyjádření emocí, sociální izolací a fantazijním únikem.
Klíčová slova zátěžové situace; hodnocení; zvládání; adolescence
Typ výzkumu jednorázový výzkum
Datum zahájení 1. 1. 2010
Datum ukončení 31. 10. 2010
Obor AN Psychologie
Poznámka Millová, Katarína - Tůma, Pavel - Tyrlík, Mojmír - Šašinka, Čeněk - Jankovská, Markéta. Zátěžové situace, jejich vnímání a zvládání u žáků základní školy (poster). In Sociálne procesy a osobnosť 2010.2010.
Email na řešitele tyrlik@phil.muni.cz
Dostupnost dostupný u řešitele
Uložení zprávy Psychologický ústav,Filosofická fakulta, Masarykova Univerzita, Arna Nováka 1, Brno 62000
Instituce Psychologický ústav,Filosofická fakulta, Masarykova Univerzita
Možná souvislost
Správce registru Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy
Provozovatel Národní pedagogický institut ČR
Ve spolupráci Česká rada dětí a mládeže
Odkazy vyzkumy@npicr.cz Hlášení závad Ochrana osobních údajů