Změnit jazyk:

Sociální a rodinné zázemí dětí se specifickými poruchami učení : informovanost některých skupin obyvatelstva o problematice dyslexie

Autor Lenka Krejčová
Název organizace Univerzita Karlova v Praze
Rok vydání 2004
Typ zprávy diplomová práce
Anotace Práce si kladla za cíl zmapovat povědomí o problematice dyslexie ve skupinách, které vytvářejí zázemí jedincům s dyslexií, tj. mohou pozitivně či negativně ovlivnit jejich způsob prožívání obtíží spjatých s dyslexií, stejně jako nalezení vhodných modifikací, které umožní jedincům s dyslexií zvládat každodenní nároky. Prostřednictvím dotazníku byly mapovány znalosti učitelů běžných základních škol a těch, kteří vyučují ve specializovaných dyslektických třídách, rodičů dětí bez dyslexie a rodičů dětí s dyslexií, vysokoškolských studentů učitelství a medicíny, studentů gymnázií, žáků základních škol bez dyslexie a žáků s dyslexií. Přestože výsledky ukázaly signifikantně kvalitnější znalosti v populaci jedinců, jejich profesní či osobní život je s dyslexií více spjat, povědomí o problematice dyslexie se stále jevilo jako nedostatečné.
Klíčová slova dyslexie, specifické poruchy učení, sociální zázemí, povědomí o problematice, žáci, učitelé, rodiče.
Typ výzkumu jednorázový výzkum
Datum zahájení 30. 11. 2003
Datum ukončení
Obor AN Psychologie
Email na řešitele uk@cuni.cz
Dostupnost dostupný u řešitele
Uložení zprávy Univerzita Karlova v Praze
Instituce Univerzita Karlova v Praze
Možná souvislost Celkové počty žáků a studentů
Správce registru Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy
Provozovatel Národní pedagogický institut ČR
Ve spolupráci Česká rada dětí a mládeže
Odkazy vyzkumy@npicr.cz Hlášení závad Ochrana osobních údajů