Autor |
Lenka Krejčová |
Název organizace |
Univerzita Karlova v Praze |
Rok vydání |
2004 |
Typ zprávy |
diplomová práce |
Anotace |
Práce si kladla za cíl zmapovat povědomí o problematice dyslexie ve skupinách, které vytvářejí zázemí jedincům s dyslexií, tj. mohou pozitivně či negativně ovlivnit jejich způsob prožívání obtíží spjatých s dyslexií, stejně jako nalezení vhodných modifikací, které umožní jedincům s dyslexií zvládat každodenní nároky. Prostřednictvím dotazníku byly mapovány znalosti učitelů běžných základních škol a těch, kteří vyučují ve specializovaných dyslektických třídách, rodičů dětí bez dyslexie a rodičů dětí s dyslexií, vysokoškolských studentů učitelství a medicíny, studentů gymnázií, žáků základních škol bez dyslexie a žáků s dyslexií. Přestože výsledky ukázaly signifikantně kvalitnější znalosti v populaci jedinců, jejich profesní či osobní život je s dyslexií více spjat, povědomí o problematice dyslexie se stále jevilo jako nedostatečné. |
Klíčová slova |
dyslexie, specifické poruchy učení, sociální zázemí, povědomí o problematice, žáci, učitelé, rodiče. |
Typ výzkumu |
jednorázový výzkum
|
Datum zahájení |
30. 11. 2003 |
Datum ukončení |
|
Obor |
AN Psychologie |
Email na řešitele |
uk@cuni.cz |
Dostupnost |
dostupný u řešitele |
Uložení zprávy |
Univerzita Karlova v Praze |
Instituce |
Univerzita Karlova v Praze |
Možná souvislost |
Celkové počty žáků a studentů
|