Autor |
doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D. |
Název organizace |
Pedagogická fakulta, Masarykova Univerzita Brno |
Rok vydání |
2012 |
Typ zprávy |
sborník |
Anotace |
Strategie učení představují klíčový koncept pedagogické psychologie a oborových didaktik. Jsou zasazovány do kontextu autoregovaného učení, celoživotního učení a determinant vzdělávacích výsledků. Osvojení si a používání vhodných strategií učení patří mezi očekávané vzdělávací výstupy. Proto by na práci se strategiemi učení měli být učitelé systematicky připravováni. Dosavadní odborná diskuse řeší otázky, jaké strategie podporovat, jak je zprostředkovávat (přímo vs. nepřímo; informováním o strategiích, jednorázovou vs. dlouhodobou výukou) a v jakých krocích (fáze výuky strategií). Shrneme také výsledky výzkumů realizovaných v ČR – zaměřených na podporu strategií učení se cizímu jazyku učiteli.
|
Klíčová slova |
učitel; žák; kompetence učitele; strategie učení; výuka |
Typ výzkumu |
srovnávací výzkum
|
Datum zahájení |
1. 1. 2012 |
Datum ukončení |
31. 12. 2012 |
Obor |
AM Pedagogika a školství |
Poznámka |
Citace: VLČKOVÁ, Kateřina. Podpora strategií učení žáků učitelem ve výuce. 2012. nejde přiřadit ke GA ČR GAP407/12/0432. |
Email na řešitele |
vlckova@ped.muni.cz |
Dostupnost |
dostupný u řešitele |
Uložení zprávy |
Pedagogická fakulta, Masarykova Univerzita Brno, Poříčí 9/11, Brno 60300 |
Instituce |
Pedagogická fakulta, Masarykova Univerzita Brno |
Možná souvislost |
|