Změnit jazyk:

Podpora strategií učení žáků učitelem ve výuce

Autor doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D.
Název organizace Pedagogická fakulta, Masarykova Univerzita Brno
Rok vydání 2012
Typ zprávy sborník
Anotace Strategie učení představují klíčový koncept pedagogické psychologie a oborových didaktik. Jsou zasazovány do kontextu autoregovaného učení, celoživotního učení a determinant vzdělávacích výsledků. Osvojení si a používání vhodných strategií učení patří mezi očekávané vzdělávací výstupy. Proto by na práci se strategiemi učení měli být učitelé systematicky připravováni. Dosavadní odborná diskuse řeší otázky, jaké strategie podporovat, jak je zprostředkovávat (přímo vs. nepřímo; informováním o strategiích, jednorázovou vs. dlouhodobou výukou) a v jakých krocích (fáze výuky strategií). Shrneme také výsledky výzkumů realizovaných v ČR – zaměřených na podporu strategií učení se cizímu jazyku učiteli.
Klíčová slova učitel; žák; kompetence učitele; strategie učení; výuka
Typ výzkumu srovnávací výzkum
Datum zahájení 1. 1. 2012
Datum ukončení 31. 12. 2012
Obor AM Pedagogika a školství
Poznámka Citace: VLČKOVÁ, Kateřina. Podpora strategií učení žáků učitelem ve výuce. 2012. nejde přiřadit ke GA ČR GAP407/12/0432.
Email na řešitele vlckova@ped.muni.cz
Dostupnost dostupný u řešitele
Uložení zprávy Pedagogická fakulta, Masarykova Univerzita Brno, Poříčí 9/11, Brno 60300
Instituce Pedagogická fakulta, Masarykova Univerzita Brno
Možná souvislost
Správce registru Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy
Provozovatel Národní pedagogický institut ČR
Ve spolupráci Česká rada dětí a mládeže
Odkazy vyzkumy@npicr.cz Hlášení závad Ochrana osobních údajů