Autor |
Mgr. Karla Hrbáčková |
Název organizace |
Pedagogická fakulta, Masarykova Univerzita |
Rok vydání |
2010 |
Typ zprávy |
disertační práce |
Anotace |
Disertační práce se zabývá problematikou autoregulace učení žáků jako východiska pro rozvoj celoživotního učení. Podává přehled současných modelů autoregulace učení a objasňuje teoretické přístupy, ze kterých tyto modely vycházejí. Vysvětluje spojitost kognitivních a nonkognitivních složek procesu autoregulace učení, stejně jako vnitřních a vnějších faktorů, které hrají důležitou roli při rozvoji autoregulace učení. Na základě vymezení teoretických východisek zkoumané problematiky předkládá empirický výzkum autoregulace učení žáků mladšího školního věku. Zjišťuje úroveň jednotlivých komponent autoregulace učení těchto žáků a analyzuje rozdíly v jejich úrovni podle pohlaví, věku, školní úspěšnosti a výkonu při řešení slovních úloh v matematice. Objasňuje, která z autoregulačních strategií je významným prediktorem motivace žáka a ověřuje vliv metakognitivně orientované výuky na rozvoj čtenářských dovedností žáků čtvrtých tříd vybrané základní školy. |
Klíčová slova |
Autoregulace učení; motivace; kognitivní; metakognitivní a volní strategie; žáci mladšího školního věku |
Typ výzkumu |
srovnávací výzkum
|
Datum zahájení |
1. 1. 2007 |
Datum ukončení |
1. 1. 2010 |
Obor |
AM Pedagogika a školství |
Email na řešitele |
info@ped.muni.cz |
Dostupnost |
dostupný v elektronické knihovně NRVDM |
Zpráva ke stažení |
1336579141.pdf |
Odkaz na zprávu |
http://www.is.muni.cz |
Uložení zprávy |
Pedagogická fakulta, Masarykova Univerzita, Joštova 9/11, Brno 60300 |
Instituce |
Pedagogická fakulta, Masarykova Univerzita |
Web instituce |
http://www.is.muni.cz |
Možná souvislost |
|