Změnit jazyk:

Kognitivní a nonkognitivní komponenty procesu autoregulace učení žáků

Autor Mgr. Karla Hrbáčková
Název organizace Pedagogická fakulta, Masarykova Univerzita
Rok vydání 2010
Typ zprávy disertační práce
Anotace Disertační práce se zabývá problematikou autoregulace učení žáků jako východiska pro rozvoj celoživotního učení. Podává přehled současných modelů autoregulace učení a objasňuje teoretické přístupy, ze kterých tyto modely vycházejí. Vysvětluje spojitost kognitivních a nonkognitivních složek procesu autoregulace učení, stejně jako vnitřních a vnějších faktorů, které hrají důležitou roli při rozvoji autoregulace učení. Na základě vymezení teoretických východisek zkoumané problematiky předkládá empirický výzkum autoregulace učení žáků mladšího školního věku. Zjišťuje úroveň jednotlivých komponent autoregulace učení těchto žáků a analyzuje rozdíly v jejich úrovni podle pohlaví, věku, školní úspěšnosti a výkonu při řešení slovních úloh v matematice. Objasňuje, která z autoregulačních strategií je významným prediktorem motivace žáka a ověřuje vliv metakognitivně orientované výuky na rozvoj čtenářských dovedností žáků čtvrtých tříd vybrané základní školy.
Klíčová slova Autoregulace učení; motivace; kognitivní; metakognitivní a volní strategie; žáci mladšího školního věku
Typ výzkumu srovnávací výzkum
Datum zahájení 1. 1. 2007
Datum ukončení 1. 1. 2010
Obor AM Pedagogika a školství
Email na řešitele info@ped.muni.cz
Dostupnost dostupný v elektronické knihovně NRVDM
Zpráva ke stažení 1336579141.pdf
Odkaz na zprávu http://www.is.muni.cz
Uložení zprávy Pedagogická fakulta, Masarykova Univerzita, Joštova 9/11, Brno 60300
Instituce Pedagogická fakulta, Masarykova Univerzita
Web instituce http://www.is.muni.cz
Možná souvislost
Správce registru Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy
Provozovatel Národní pedagogický institut ČR
Ve spolupráci Česká rada dětí a mládeže
Odkazy vyzkumy@npicr.cz Hlášení závad Ochrana osobních údajů