Autor |
Zuzana Bílková |
Název organizace |
Pedagogická Fakulta, Univerzita Karlova |
Rok vydání |
2012 |
Typ zprávy |
disertační práce |
Anotace |
Předkládaná práce se zaměřuje na proces socializace dětí s ADHD (Porucha pozornosti s hyperaktivitou) v prostředí rodiny a školy. Vycházíme z přehledu aktuálních výzkumů o etiologii, symptomech a terapii syndromu ADHD, socializaci pojímáme jako interakční proces mezi jedincem a jeho sociokulturním okolím. Symptomy ADHD a jejich obraz v každodenním životě dětí považujeme za faktor ovlivňující průběh socializačního procesu, zejména na úrovni ovlivnění vztahu s rodiči a učiteli. Ve výzkumu se věnujeme této problematice u dětí předškolního a mladšího školního věku. Výzkumné otázky se zaměřují na vliv udělení diagnózy ADHD na život dítěte, dopad ADHD na vztahy dítěte s jeho vychovateli a ovlivnění vztahu mezi rodinou a školou. Data sebraná pomocí rozhovorů s rodiči a učiteli dětí s ADHD a pozorování dětí podrobujeme kvalitativní analýze. Výsledky výzkumu poukazují na klíčový význam postojů, které k problematice zaujímají vychovatelé, význam včasného udělení diagnózy, dále na důležitou roli motivačních problémů spojených s ADHD zejména na úrovni vztahu mezi rodinou a školou. |
Klíčová slova |
ADHD, socializace, vychovatelé, vztah rodiny a školy |
Typ výzkumu |
kvalitativní
|
Datum zahájení |
1. 10. 2009 |
Datum ukončení |
1. 3. 2012 |
Obor |
AN Psychologie |
Email na řešitele |
ludmila.houbova@pedf.cuni.cz |
Dostupnost |
dostupný v elektronické knihovně NRVDM |
Zpráva ke stažení |
1339409477.pdf |
Uložení zprávy |
Pedagogická Fakulta, Univerzita Karlova , M.D. Rettigové 4, Praha 1 11639 |
Instituce |
Pedagogická Fakulta, Univerzita Karlova |
Možná souvislost |
|