Změnit jazyk:

Rodinná a školní socializace dětí s ADHD

Autor Zuzana Bílková
Název organizace Pedagogická Fakulta, Univerzita Karlova
Rok vydání 2012
Typ zprávy disertační práce
Anotace Předkládaná práce se zaměřuje na proces socializace dětí s ADHD (Porucha pozornosti s hyperaktivitou) v prostředí rodiny a školy. Vycházíme z přehledu aktuálních výzkumů o etiologii, symptomech a terapii syndromu ADHD, socializaci pojímáme jako interakční proces mezi jedincem a jeho sociokulturním okolím. Symptomy ADHD a jejich obraz v každodenním životě dětí považujeme za faktor ovlivňující průběh socializačního procesu, zejména na úrovni ovlivnění vztahu s rodiči a učiteli. Ve výzkumu se věnujeme této problematice u dětí předškolního a mladšího školního věku. Výzkumné otázky se zaměřují na vliv udělení diagnózy ADHD na život dítěte, dopad ADHD na vztahy dítěte s jeho vychovateli a ovlivnění vztahu mezi rodinou a školou. Data sebraná pomocí rozhovorů s rodiči a učiteli dětí s ADHD a pozorování dětí podrobujeme kvalitativní analýze. Výsledky výzkumu poukazují na klíčový význam postojů, které k problematice zaujímají vychovatelé, význam včasného udělení diagnózy, dále na důležitou roli motivačních problémů spojených s ADHD zejména na úrovni vztahu mezi rodinou a školou.
Klíčová slova ADHD, socializace, vychovatelé, vztah rodiny a školy
Typ výzkumu kvalitativní
Datum zahájení 1. 10. 2009
Datum ukončení 1. 3. 2012
Obor AN Psychologie
Email na řešitele ludmila.houbova@pedf.cuni.cz
Dostupnost dostupný v elektronické knihovně NRVDM
Zpráva ke stažení 1339409477.pdf
Uložení zprávy Pedagogická Fakulta, Univerzita Karlova , M.D. Rettigové 4, Praha 1 11639
Instituce Pedagogická Fakulta, Univerzita Karlova
Možná souvislost
Správce registru Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy
Provozovatel Národní pedagogický institut ČR
Ve spolupráci Česká rada dětí a mládeže
Odkazy vyzkumy@npicr.cz Hlášení závad Ochrana osobních údajů