Autor |
PhDr. Mgr. Veronika Pavlas Martanová, Ph.D. |
Název organizace |
Pedagogická Fakulta, Univerzita Karlova |
Rok vydání |
2011 |
Typ zprávy |
disertační práce |
Anotace |
Tato disertační práce se zabývá různými možnostmi práce s dětmi se specifickými poruchami chování (ADHD,ADD,PCH). V rámci teoretické části se autorka zabývá dětskou psychoterapií a její efektivitou obecně, sleduje vývoj výzkumů tohoto tématu, aby se následně zaměřila na léčbu specifických poruch chování a poruch pozornosti. Rekapituluje dostupné zahraniční studie efektivity léčby těchto potíží a monitoruje tuto problematiku též v rámci českých pedagogicko – psychologických poraden. Teoretická část je zakončena textem popisujícím možnosti evaluace v poradenství, který připravuje čtenáře na pozvolný přesun do praktické části. V praktické části je pak kvantitativně i kvalitativně evaluován konkrétní multisystémový terapeutický model, který je sedm let realizován v PPP Praha 6. Evaluace zahrnuje jeho dvouleté působení, model je v práci podrobně popsán, tak aby mohl sloužit jako praktická inspirace. Na kvantitativní rovině sleduje autorka pomocí dotazníků pro rodiče a učitele, zda došlo k posunu v chování a projevech dítěte v rodině a ve škole po roce docházky do skupiny, aby zjistila, že všichni zúčastnění se shodnou na nejvýraznějším posunu dětí ve vztazích k vrstevníkům. |
Klíčová slova |
Děti se specifickými poruchami chování, dětská psychoterapie, pedagogicko-psychologické poradny, analýza multisystémového terapeutického modelu |
Typ výzkumu |
kvalitativní , kvantitativní
|
Datum zahájení |
1. 10. 2008 |
Datum ukončení |
1. 12. 2011 |
Obor |
AN Psychologie |
Poznámka |
vedoucí práce: Lidmila Valentová
oponent práce: Marie Vágnerová, Bohumíra Lazarová |
Email na řešitele |
ludmila.houbova@pedf.cuni.cz |
Dostupnost |
dostupný v elektronické knihovně NRVDM |
Zpráva ke stažení |
1339411897.pdf |
Uložení zprávy |
Pedagogická Fakulta, Univerzita Karlova , M.D. Rettigové 4, Praha 1 11639 |
Instituce |
Pedagogická Fakulta, Univerzita Karlova |
Možná souvislost |
|