Změnit jazyk:

Cizojazyčná způsobilost žáků se specifickými poruchami učení na začátku procesu osvojování cizího jazyka na základní škole

Autor Mgr. Klára Špačková, Ph.D.
Název organizace Pedagogická Fakulta, Univerzita Karlova
Rok vydání 2011
Typ zprávy disertační práce
Anotace Disertační práce se zbývá problematikou cizojazyčné způsobilosti a dílčích cizojazyčných schopností žáků se specifickými poruchami učení na začátku procesu osvojování cizího jazyka. První část práce popisuje základní teoretická východiska procesu osvojování cizího jazyka a přibližuje současný stav poznání problematiky žáků se specifickými poruchami učení v procesu osvojování cizího jazyka u nás i v zahraničí. Druhá část práce představuje výzkum, jehož cílem bylo v porovnání se srovnávací skupinou zmapovat stav a vývoj cizojazyčné způsobilosti žáků se specifickými poruchami učení během prvního roku výuky cizího jazyka na základní škole. Úroveň cizojazyčné způsobilosti i cizojazyčných schopností žáků se specifickými poruchami učení byla porovnávána s úrovní osvojení cizího jazyka i jazykovými a čtenářskými dovednostmi v mateřském jazyce.
Klíčová slova cizojazyčná způsobilost, cizojazyčné schopnosti, fonologické dovednosti, specifické poruchy učení, roviny jazyka
Typ výzkumu srovnávací výzkum
Datum zahájení 1. 10. 2008
Datum ukončení 22. 6. 2011
Obor AM Pedagogika a školství
Poznámka vedoucí práce: Anna Kucharská oponent práce: Ida Viktorová, Ilona Pešatová
Email na řešitele ludmila.houbova@pedf.cuni.cz
Dostupnost dostupný v elektronické knihovně NRVDM
Zpráva ke stažení 1339412267.pdf
Uložení zprávy Pedagogická Fakulta, Univerzita Karlova , M.D. Rettigové 4, Praha 1 11639
Instituce Pedagogická Fakulta, Univerzita Karlova
Možná souvislost
Správce registru Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy
Provozovatel Národní pedagogický institut ČR
Ve spolupráci Česká rada dětí a mládeže
Odkazy vyzkumy@npicr.cz Hlášení závad Ochrana osobních údajů