Autor |
PhDr. Milena Pouchová, Ph.D. |
Název organizace |
Pedagogická Fakulta, Univerzita Karlova |
Rok vydání |
2011 |
Typ zprávy |
disertační práce |
Anotace |
Nové kurikulární reformy v České a Slovenské republice poskytují školám vhodné podmínky pro využívání nových metod a koncepcí rozvíjejících klíčové kompetence žáků. Disertační práce se zabývá koncepcí projektového vyučování, zvláště jejím využitím ve výuce přírodovědných předmětů na 2. stupni základních škol. Disertační práce představuje česko-slovenský srovnávací výzkum založený na dotazníkovém šetření provedeném v červnu 2009 na náhodně vytvořeném vzorku 180 českých a 71 slovenských základních škol. Hlavním výzkumným cílem bylo zjistit a porovnat počet a hlavní charakteristiky uskutečněných projektů, a také na názory učitelů na projektové vyučování. Z výsledků výzkumu vyplynulo, že ve školním roce 2008/09 byly přírodovědné projekty realizovány ve více než 80 % českých škol a ve více než 60 % slovenských škol. Školy obou zemí preferovaly projekty realizované jedním učitelem, v jediné třídě a v rámci jediného přírodovědného předmětu. Zatímco v českém vzorku výrazně převažovaly projekty krátkodobé - tj. projekty trvající maximálně týden, ve slovenských školách naopak dominovaly dlouhodobé projekty. |
Klíčová slova |
klíčové kompetence, projektové vyučování, přírodovědné předměty, druhý stupeň základní školy |
Typ výzkumu |
srovnávací výzkum
|
Datum zahájení |
1. 10. 2008 |
Datum ukončení |
16. 2. 2011 |
Obor |
AM Pedagogika a školství |
Poznámka |
vedoucí práce: Lubomír Hanel
oponent práce: Eva Lukavská, Věra Čížková |
Email na řešitele |
ludmila.houbova@pedf.cuni.cz |
Dostupnost |
dostupný v elektronické knihovně NRVDM |
Uložení zprávy |
Pedagogická Fakulta, Univerzita Karlova , M.D. Rettigové 4, Praha 1 11639 |
Instituce |
Pedagogická Fakulta, Univerzita Karlova |
Možná souvislost |
|