Multimédia v hodinách literární výchovy na 2. stupni ZŠ
Autor | Mgr. Pavla Dobešová |
Název organizace | Pedagogická fakulta, Univerzita Palackého Olomouc |
Rok vydání | 2012 |
Typ zprávy | disertační práce |
Anotace | Disertační práce nahlíží na problematiku multimédií v hodinách literární výchovy na 2. stupni základní školy.Teoretická část pojednává o multimédiích a literární výchově v kontextu pedagogickém (učitel, žák) i didaktickém (organizační formy výuky, metody výuky, didaktické zásady, materiální didaktické prostředky), aspekty vzdělávání. Empirická část disertace je kvantitativně orientována a sestává ze třech spolu úzce souvisejících výzkumných okruhů: zjištení současného stavu využívání multimédií ve výuce literární výchovy na 2. stupni základní školy, problematika dalšího vzdělávání učitelů českého jazyka na poli ICT, konkrétne multimédií, zjištení názoru ucitelu ceského jazyka na optimální využití multimédií ve výuce literární výchovy.Závěr práce předkládá shrnutí získaných výsledků prostřednictvím průzkumu i výzkumu, konkretizuje přínos práce pro rozvoj pedagogiky a pro školní praxi. |
Klíčová slova | Čtenářství, ICT, edutainment, internet, interaktivní tabule, kompetence učitele, literární výchova, materiální didaktický prostředek, Moravskoslezský kraj, multimédia, postgraduální vzdělávání učitele, Q-metodologie, učitel českého jazyka |
Typ výzkumu | kvantitativní |
Datum zahájení | 22. 11. 2011 |
Datum ukončení | 8. 3. 2012 |
Obor | AM Pedagogika a školství |
Email na řešitele | marie.jedlickova@upol.cz |
Dostupnost | dostupný v elektronické knihovně NRVDM |
Zpráva ke stažení | 1341922342.pdf |
Uložení zprávy | Pedagogická fakulta, Univerzita Palackého Olomouc, Žižkovo náměstí 5 Olomouc 77140 |
Instituce | Pedagogická fakulta, Univerzita Palackého Olomouc |
Možná souvislost | Dobrovolnická aktivita Jednotlivci používající internet při vzdělávání Jednotlivci v České republice používající internet - uživatelé internetu Jednotlivci čtoucí zprávy na internetu Jednotlivci v ČR nakupující na internetu |