Autor |
Petra Mullerová |
Název organizace |
Pedagogická fakulta, Univerzita Palackého Olomouc |
Rok vydání |
2010 |
Typ zprávy |
disertační práce |
Anotace |
Disertační práce se zabývá problematikou komunikativních dovedností, žáků i pedagogů účastnících se výchovně-vzdělávacího procesu. Jejím cílem bylo uspořádat poznatky týkající se komunikace z hlediska sociálního, pedagogického, psychologického a jazykového, a také z hlediska historie jejího zkoumání. Teoretická část se zaměřuje na verbální a neverbální komunikaci a uvádí stručný přehled aspektů, jež komunikaci výchovně-vzdělávacího procesu výrazně ovlivňují.
Empirickou část práce tvoří dvě průzkumné šeření. První z nich se zabývá otázkou, zda nové průřezové téma Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání Mediální výchova ovlivňuje komunikativní dovednosti žáků. Cílem druhého výzkumného šetření bylo zjistit, zda délka pedagogické praxe ovlivňuje komunikativní dovednosti pedagogů. Ty jsme rozdělili do dvou skupin z hlediska délky jejich pedagogického působení. Z výsledku získaných prostřednictvím pedagogického výzkumu jsme vycházeli při formulování doporučení pro pedagogickou praxi ve smyslu zvýšení efektivity komunikačních dovedností se zaměřením na oba aktéry výchovně-vzdělávacího procesu, tzn. na učitele i žáky.
|
Klíčová slova |
Komunikativní dovednosti, sociální komunikace, pedagogická komunikace, verbální komunikace, neverbální komunikace, Rámcový vzdělávací program, klíčové kompetence, průřezová témata, Mediální výchova |
Typ výzkumu |
kvantitativní
|
Datum zahájení |
18. 1. 2010 |
Datum ukončení |
7. 4. 2010 |
Obor |
AL Umění, architektura, kulturní dědictví |
Email na řešitele |
marie.jedlickova@upol.cz |
Dostupnost |
dostupný v elektronické knihovně NRVDM |
Zpráva ke stažení |
1342453619.doc |
Uložení zprávy |
Pedagogická fakulta, Univerzita Palackého Olomouc, Žižkovo náměstí 5 Olomouc 77140 |
Instituce |
Pedagogická fakulta, Univerzita Palackého Olomouc |
Možná souvislost |
|