Změnit jazyk:

Rozvoj prostorové představivosti žáků ZŠ

Autor Mgr. Zuzana Plšková
Název organizace Pedagogická fakulta, Univerzita Palackého Olomouc
Rok vydání 1970
Typ zprávy disertační práce
Anotace Předložená práce má za cíl podat ucelený pohled na problematiku prostorové představivosti žáků ve vzdělávacím procesu. V úvodní části se zabýváme psychologickou a anatomickou podstatou této schopnosti, vývoji poznávacího procesu a podstatou vnímání prostoru. Ve druhé části práce je popsáno výzkumné šetření, které se uskutečnilo mezi žáky druhého stupně ZŠ a gymnázií. K výzkumnému šetření byl sestaven didaktický test prostorové představivosti. Na základe zpracování získaných dat jsme dospěli k závěru, že pohlaví žáku nemá vliv na míru prostorové představivosti, stejně jako lateralita respondentů. Naopak statisticky významné rozdíly se nám podařilo prokázat ve skupinách s výborným prospěchem v matematice a fyzice oproti výborným studentům v českém a anglickém jazyce. Další část práce nabízí konkrétní návrhy činnosti, úloh a postupu, které je možné aplikovat do většiny výukových hodin od začátku školní docházky
Klíčová slova zrakové vnímání, prostorová představivost, vizualizace ve výuce, anaglyf, tangram
Typ výzkumu kvantitativní
Datum zahájení 2. 1. 2009
Datum ukončení
Obor AM Pedagogika a školství
Email na řešitele zdenka.kovarikova@upol.cz
Dostupnost dostupný v elektronické knihovně NRVDM
Zpráva ke stažení 1342456770.pdf
Uložení zprávy Pedagogická fakulta, Univerzita Palackého Olomouc, Žižkovo náměstí 5 Olomouc 77140
Instituce Pedagogická fakulta, Univerzita Palackého Olomouc
Možná souvislost
Správce registru Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy
Provozovatel Národní pedagogický institut ČR
Ve spolupráci Česká rada dětí a mládeže
Odkazy vyzkumy@npicr.cz Hlášení závad Ochrana osobních údajů