Autor |
Mgr. Zuzana Plšková |
Název organizace |
Pedagogická fakulta, Univerzita Palackého Olomouc |
Rok vydání |
1970 |
Typ zprávy |
disertační práce |
Anotace |
Předložená práce má za cíl podat ucelený pohled na problematiku prostorové představivosti žáků ve vzdělávacím procesu. V úvodní části se zabýváme psychologickou a anatomickou podstatou této schopnosti, vývoji poznávacího procesu a podstatou vnímání prostoru. Ve druhé části práce je popsáno výzkumné šetření, které se uskutečnilo mezi žáky druhého stupně ZŠ a gymnázií. K výzkumnému šetření byl sestaven didaktický test prostorové představivosti. Na základe zpracování získaných dat jsme dospěli k závěru, že pohlaví žáku nemá vliv na míru prostorové představivosti, stejně jako lateralita respondentů. Naopak statisticky významné rozdíly se nám podařilo prokázat ve skupinách s výborným prospěchem v matematice a fyzice oproti výborným studentům v českém a anglickém jazyce. Další část práce nabízí konkrétní návrhy činnosti, úloh a postupu, které je možné aplikovat do většiny výukových hodin od začátku školní docházky |
Klíčová slova |
zrakové vnímání, prostorová představivost, vizualizace ve výuce, anaglyf, tangram |
Typ výzkumu |
kvantitativní
|
Datum zahájení |
2. 1. 2009 |
Datum ukončení |
|
Obor |
AM Pedagogika a školství |
Email na řešitele |
zdenka.kovarikova@upol.cz |
Dostupnost |
dostupný v elektronické knihovně NRVDM |
Zpráva ke stažení |
1342456770.pdf |
Uložení zprávy |
Pedagogická fakulta, Univerzita Palackého Olomouc, Žižkovo náměstí 5 Olomouc 77140 |
Instituce |
Pedagogická fakulta, Univerzita Palackého Olomouc |
Možná souvislost |
|