Změnit jazyk:

Znalosti a postoje žáků mladšího školního věku v oblasti multikulturní výchovy

Autor Mgr. Kamila Pospíchalová
Název organizace Pedagogická fakulta, Univerzita Palackého Olomouc
Rok vydání 2010
Typ zprávy disertační práce
Anotace Disertační práce je zaměřená na problematiku multikulturní výchovy v českém vzdělávacím systému. Konkrétně se práce zabývá znalostmi, které žáci mladšího školního věku v této oblasti mají, a postoji, které k daným otázkám zaujímají. V teoretické části práce jsou vymezeny a definovány základní pojmy vztahující se k danému tématu, je pojednáno o východiscích multikulturní výchovy, o ukotvení multikulturní výchovy v legislativním rámci České republiky. Dále je charakterizováno období mladšího školního věku a pozornost věnována rovněž učiteli, který zastupuje úlohu jednoho z hlavních realizátoru multikulturní výchovy ve školním prostředí. V empirické části jsou prezentovány výsledky kvantitativně orientovaného výzkumu s cílem zjistit, jaké znalosti a postoje mají žáci mladšího školního veku v této oblasti a zda postoj učitele k otázkám multikulturní výchovy ovlivňuje znalosti a postoje žáku. Výzkum byl proveden na základních školách v Olomouckém kraji a na Vysočině.
Klíčová slova multikulturní výchova, znalost, postoj, učitel, žák mladšího školního věku, základní škola, dotazník, didaktický test
Typ výzkumu kvantitativní
Datum zahájení 1. 1. 2009
Datum ukončení 7. 5. 2010
Obor AM Pedagogika a školství
Email na řešitele vlasta.gaborova@upol.cz
Dostupnost dostupný v elektronické knihovně NRVDM
Zpráva ke stažení 1342457466.pdf
Uložení zprávy Pedagogická fakulta, Univerzita Palackého Olomouc, Žižkovo náměstí 5 Olomouc 77140
Instituce Pedagogická fakulta, Univerzita Palackého Olomouc
Možná souvislost
Správce registru Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy
Provozovatel Národní pedagogický institut ČR
Ve spolupráci Česká rada dětí a mládeže
Odkazy vyzkumy@npicr.cz Hlášení závad Ochrana osobních údajů