Změnit jazyk:

Ověřování výzkumného nástroje zaměřeného na zkoumání názorů žáků na důležitost biologických dovedností

Autor Milan Kubiatko, Monika Vašíčková
Název organizace Masarykova Univerzita
Rok vydání 2013
Typ zprávy studie
Anotace Příspěvek se zabývá šetřením předvýzkumného charakteru sloužícího k ověření výzkumného nástroje týkajícího se názoru žáků na důležitost biologických dovedností. Jako výzkumný nástroj byl použit dotazník obsahující 61 položek Likertova typu rozdělen na 4 části. Kromě zjištění celkového názorů žáků se zjišťoval i vliv genderu, známky z přírodopisu a ročníku na názory žáků. Výzkumný vzorek byl tvořen 91 žáky z jedné základní školy. Ze statistických metod byl použit Cronbachův alfa koeficient na zjištění reliability výzkumného nástroje a na zjištění vlivu kategorických proměnným to byla analýza rozptylu. V závěrečné kapitole jsou uvedeny možnosti dalšího výzkumu
Klíčová slova biologické dovednosti, předvýzkum, škálovaný dotazník, názor žáků
Typ výzkumu kvantitativní
Datum zahájení
Datum ukončení
Obor AM Pedagogika a školství
Poznámka Vydání e-Pedagogium, 2013, 1213-7758.
Email na řešitele kubiatko@ped.muni.cz
Dostupnost dostupný u řešitele
Uložení zprávy KUBIATKO, Milan a Monika VAŠÍČKOVÁ. Ověřování výzkumného nástroje zaměřeného na zkoumání názorů žáků na důležitost biologických dovedností. e-Pedagogium, 2013, roč. 13, č. 1, s. 69-81. ISSN 1213-7758.
Instituce Masarykova Univerzita
Možná souvislost
Správce registru Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy
Provozovatel Národní pedagogický institut ČR
Ve spolupráci Česká rada dětí a mládeže
Odkazy vyzkumy@npicr.cz Hlášení závad Ochrana osobních údajů