Edukace žáků-imigrantů v Kanadě, inspirace pro naše školy
Autor | Martina Vodičková |
Název organizace | Masarykova Univerzita |
Rok vydání | 2012 |
Typ zprávy | studie |
Anotace | Článek je věnován systému a strategiím vzdělávání žáků cizinců, kteří jsou zařazeni v Kanadě do vzdělávacího systému. V Kanadě, USA či Austrálii, kde vidíme přístup národnostně heterogenních politik, bychom mohli čerpat inspiraci. V tomto textu přiblížíme konkrétně projekty a programy realizované v kanadském státě Ontario. Zároveň se pokusíme přiblížit i výukové metody, které jsou kanadskými učiteli s oblibou používány. Kanadská zkušenost v praxi ukázala, že pluralitní přístup podporující rasovou a etnickou harmonii a mezikulturní porozumění, odrazuje od nenávisti, diskriminace a násilí |
Klíčová slova | Vzdělávání, imigrant, Kanada, uprchlík, vzdělávací program |
Typ výzkumu | jednorázový výzkum |
Datum zahájení | |
Datum ukončení | |
Obor | AM Pedagogika a školství |
Email na řešitele | kurowski@ped.muni.cz |
Dostupnost | dostupný v elektronické knihovně NRVDM |
Zpráva ke stažení | 1371539532.pdf |
Instituce | Masarykova Univerzita |
Možná souvislost | Předškolní vzdělávání - počet škol, tříd, dětí Jednotlivci používající internet při vzdělávání Účast dětí na předškolním vzdělávání Výdaje na školství Předčasné odchody ze vzdělávání |