Změnit jazyk:

Hodnocení pokroků dítěte jako východisko individualizace předškolního vzdělávání

Autor PhDr. Zora Syslová, Ph.D.
Název organizace Masarykova Univerzita Brno, Fakulta Pedagogická
Rok vydání 2012
Typ zprávy studie
Anotace Hodnocení pokroků dítěte je součástí pedagogické diagnostiky. Nejčastěji vychází učitel mateřské školy z pozorování hry dítěte. Do hry se promítá rozumová vyspělost dítěte, sociální zralost, jeho povahové rysy, reaktivita, motorické dovednosti, fantazie, kreativita, schopnost soustředění, citové vztahy i konfliktní zážitky atd. Informace získané z pozorování dětí slouží k lepšímu poznání osobnosti dítěte a k adekvátnějšímu působení na něj. Příspěvek se pokouší prostřednictvím případové studie seznámit se způsoby hodnocení pokroků dětí v jedné z brněnských mateřských škol. Prezentuje formu vedení záznamů a spolupráce s rodiči, která napomáhá individualizovanému rozvoji kompetencí předškolních dětí.
Klíčová slova Hodnocení, individualizace, předškolní vzdělávání
Typ výzkumu jednorázový výzkum, kvalitativní
Datum zahájení
Datum ukončení
Obor AM Pedagogika a školství
Poznámka SYSLOVÁ, Zora. Hodnocení pokroků dítěte jako východisko individualizace předškolního vzdělávání. In Hodnocení a sebehodnocení žáků v primárním vzdělávání – aktuální otázky, perspektivy a výzvy. Brno: Masarykova univerzita, 2012. s. 202-210, 9 s. ISBN 978-80-210-5876-7.
Email na řešitele syslova@ped.muni.cz
Dostupnost dostupný v elektronické knihovně NRVDM
Zpráva ke stažení 1373868584.pdf
Instituce Masarykova Univerzita Brno, Fakulta Pedagogická
Web instituce www.ped.muni.cz
Možná souvislost Předškolní vzdělávání - počet škol, tříd, dětí
Účast dětí na předškolním vzdělávání
Správce registru Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy
Provozovatel Národní pedagogický institut ČR
Ve spolupráci Česká rada dětí a mládeže
Odkazy vyzkumy@npicr.cz Hlášení závad Ochrana osobních údajů