Hodnocení pokroků dítěte jako východisko individualizace předškolního vzdělávání
Autor | PhDr. Zora Syslová, Ph.D. |
Název organizace | Masarykova Univerzita Brno, Fakulta Pedagogická |
Rok vydání | 2012 |
Typ zprávy | studie |
Anotace | Hodnocení pokroků dítěte je součástí pedagogické diagnostiky. Nejčastěji vychází učitel mateřské školy z pozorování hry dítěte. Do hry se promítá rozumová vyspělost dítěte, sociální zralost, jeho povahové rysy, reaktivita, motorické dovednosti, fantazie, kreativita, schopnost soustředění, citové vztahy i konfliktní zážitky atd. Informace získané z pozorování dětí slouží k lepšímu poznání osobnosti dítěte a k adekvátnějšímu působení na něj. Příspěvek se pokouší prostřednictvím případové studie seznámit se způsoby hodnocení pokroků dětí v jedné z brněnských mateřských škol. Prezentuje formu vedení záznamů a spolupráce s rodiči, která napomáhá individualizovanému rozvoji kompetencí předškolních dětí. |
Klíčová slova | Hodnocení, individualizace, předškolní vzdělávání |
Typ výzkumu | jednorázový výzkum, kvalitativní |
Datum zahájení | |
Datum ukončení | |
Obor | AM Pedagogika a školství |
Poznámka | SYSLOVÁ, Zora. Hodnocení pokroků dítěte jako východisko individualizace předškolního vzdělávání. In Hodnocení a sebehodnocení žáků v primárním vzdělávání – aktuální otázky, perspektivy a výzvy. Brno: Masarykova univerzita, 2012. s. 202-210, 9 s. ISBN 978-80-210-5876-7. |
Email na řešitele | syslova@ped.muni.cz |
Dostupnost | dostupný v elektronické knihovně NRVDM |
Zpráva ke stažení | 1373868584.pdf |
Instituce | Masarykova Univerzita Brno, Fakulta Pedagogická |
Web instituce | www.ped.muni.cz |
Možná souvislost | Předškolní vzdělávání - počet škol, tříd, dětí Účast dětí na předškolním vzdělávání |