Změnit jazyk:

Vnímání sociálního klimatu školy žáky: srovnání 1. a 2. stupně základní školy

Autor doc. PhDr. Jiří Němec, Ph.D., doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D.
Název organizace Masarykova univerzita Brno, Pedagogická fakulta
Rok vydání 2011
Typ zprávy kapitola v odborné knize
Anotace Cílem kapitoly je prezentovat výzkum vnímání vybraných oblastí klimatu školy žáky 1. a 2. stupně, které se úzce váží k procesům učení a vyučování. Jednou z determinant problémů s přechodem žáků z prvního stupně základní školy na druhý je i klima školy. Rozdíly v sociálním a materiálním prostředí prvního a druhého stupně základní školy byly zjišťovány na náhodném výběru 5 škol z Jihomoravského kraje. Použit byl standardizovaný dotazník Rizika a pozitiva školního života očima žáků (Vojtová, Fučík 2011), jímž byl srovnáván pohled žáků 4. a 5. ročníku a žáků 6. a 7. ročníku na klima školy. Jako doplňující kvalitativní metoda byly použity žákovské fotografie prostředí školy s navazujícím reflexivním interview, jejichž prostřednictvím bylo klima na 1. a 2. stupni názorně dokresleno.
Klíčová slova klima školy; první stupeň základní školy; druhý stupeň základní školy; dotazník; participační fotografování
Typ výzkumu kvalitativní , kvantitativní , srovnávací výzkum
Datum zahájení
Datum ukončení
Obor AM Pedagogika a školství
Poznámka NĚMEC, Jiří a Kateřina VLČKOVÁ. Vnímání sociálního klimatu školy žáky: srovnání 1. a 2. stupně základní školy. In Walterová, E. (ed.). Dva světy základní školy? Úskalí přechodu z 1. na 2. stupeň. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2011. s. 162-196, 36 s. neuvedeno. ISBN 978-80-246-2043-5.
Email na řešitele nemec.j@mail.muni.cz
Dostupnost dostupný v elektronické knihovně NRVDM
Zpráva ke stažení 1373869580.pdf
Instituce Masarykova univerzita Brno, Pedagogická fakulta
Web instituce www.ped.muni.cz
Možná souvislost
Správce registru Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy
Provozovatel Národní pedagogický institut ČR
Ve spolupráci Česká rada dětí a mládeže
Odkazy vyzkumy@npicr.cz Hlášení závad Ochrana osobních údajů