Autor |
doc. PhDr. Jiří Němec, Ph.D., doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D. |
Název organizace |
Masarykova univerzita Brno, Pedagogická fakulta |
Rok vydání |
2011 |
Typ zprávy |
kapitola v odborné knize |
Anotace |
Cílem kapitoly je prezentovat výzkum vnímání vybraných oblastí klimatu školy žáky 1. a 2. stupně, které se úzce váží k procesům učení a vyučování. Jednou z determinant problémů s přechodem žáků z prvního stupně základní školy na druhý je i klima školy. Rozdíly v sociálním a materiálním prostředí prvního a druhého stupně základní školy byly zjišťovány na náhodném výběru 5 škol z Jihomoravského kraje. Použit byl standardizovaný dotazník Rizika a pozitiva školního života očima žáků (Vojtová, Fučík 2011), jímž byl srovnáván pohled žáků 4. a 5. ročníku a žáků 6. a 7. ročníku na klima školy. Jako doplňující kvalitativní metoda byly použity žákovské fotografie prostředí školy s navazujícím reflexivním interview, jejichž prostřednictvím bylo klima na 1. a 2. stupni názorně dokresleno. |
Klíčová slova |
klima školy; první stupeň základní školy; druhý stupeň základní školy; dotazník; participační fotografování |
Typ výzkumu |
kvalitativní , kvantitativní , srovnávací výzkum
|
Datum zahájení |
|
Datum ukončení |
|
Obor |
AM Pedagogika a školství |
Poznámka |
NĚMEC, Jiří a Kateřina VLČKOVÁ. Vnímání sociálního klimatu školy žáky: srovnání 1. a 2. stupně základní školy. In Walterová, E. (ed.). Dva světy základní školy? Úskalí přechodu z 1. na 2. stupeň. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2011. s. 162-196, 36 s. neuvedeno. ISBN 978-80-246-2043-5. |
Email na řešitele |
nemec.j@mail.muni.cz |
Dostupnost |
dostupný v elektronické knihovně NRVDM |
Zpráva ke stažení |
1373869580.pdf |
Instituce |
Masarykova univerzita Brno, Pedagogická fakulta |
Web instituce |
www.ped.muni.cz |
Možná souvislost |
|