Anotace |
Diplomová práce se zabývá vhodností zařazení projektové výuky na základní školy. Autorka chce svou prací přesvědčit učitele i studenty, kteří se obávají z různých důvodů ve své praxi tuto metodu používat, že je přínosná jak pro ně, tak pro žáky. Úvodní část přibližuje vznik a historii projektové výuky, vysvětlení základních pojmů. Rozsáhlá část je věnována otázce, proč a kdy volit tyto projekty. Autorka zde zmiňuje, že výzkumy dokázaly, že více než polovina žáků s problémy při učení může dosahovat lepších výsledků, pokud bude pozitivně motivována k práci ve vyučování. Při tradičním vyučování bývá někdy činnost žáka negativně ovlivněna. Vhodně zvolený projekt dává prostor pro odstranění těchto nežádoucích jevů. Ovšem ne každý projekt, který učitelé vytváří je plnohodnotný a splňuje všechny podmínky kladené na projektové vyučování. Jsou zde pro příklad uvedeny projekty, které se nedají zařadit do správného projektového vyučování, ale i příklad projektu, který splňuje všechny podmínky nutné pro to, aby byl považován za plnohodnotný projekt a mohli se jím inspirovat ostatní učitelé, kteří tuto metodu chtějí zařadit do své výuky. Není vhodné těmito projekty nahradit celé klasické vyučování, nicméně pro utvrzování učiva je této metoda velmi vhodná. |