Změnit jazyk:

Sociologická analýza přechodů romských dětí ze sociálně vyloučeného prostředí ze základních na střední školy

Autor Karel Čada, PhDr. Ivan Gabal, Jiří Chvátal, Jan Snopek, Kateřina Vyžvaldová
Název organizace GAC spol. s.r.o, Na Baště sv. Jiří 259/9, 160 00 Praha 6
Rok vydání 2010
Typ zprávy výzkumná zpráva
Anotace Výzkumná zpráva shrnuje výsledky výzkumu, který se zabýval přechodem sociálně znevýhodněných romských žáků ze základních na střední školy. Hlavním cílem bylo popsat stávající stav, identifikace faktorů ovlivňujících vzdělání daných žáků, doporučení pro rozvoj školské politiky v této oblasti. V úvodu jsou vysvětleny základní pojmy používané ve zprávě. Velký prostor je věnován analytické části, která je strukturována od makroúrovně směrem k mikroúrovni. Kvantitativní srovnávací popis a analýza přechodů žáků ze základních na střední školy. Srovnávají se zde romští a ostatní žáci chodící do stejné třídy. Kvalitativní analýza vycházející z rozhovorů s aktéry na příčiny a důvody odlišného vzdělávání romských dětí. Výzkum probíhal na 14 základních školách a 20 středních školách. Závěrečná kapitola se věnuje shrnutí hlavních zjištění.
Klíčová slova analýza, Rom, střední škola, výzkum, základní škola, žák
Typ výzkumu kvalitativní , kvantitativní
Datum zahájení
Datum ukončení
Obor AM Pedagogika a školství, AO Sociologie, demografie
Email na řešitele gac@gac.cz
Dostupnost dostupný v elektronické knihovně NRVDM
Zpráva ke stažení 1403866031.pdf
Instituce GAC spol. s.r.o, Na Baště sv. Jiří 259/9, 160 00 Praha 6
Možná souvislost
Správce registru Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy
Provozovatel Národní pedagogický institut ČR
Ve spolupráci Česká rada dětí a mládeže
Odkazy vyzkumy@npicr.cz Hlášení závad Ochrana osobních údajů