Autor |
Bc. Hana Číšecká |
Název organizace |
Univerzita Jana Amose Komenského Praha |
Rok vydání |
2011 |
Typ zprávy |
diplomová práce |
Anotace |
Diplomová práce přibližuje jednu z částí vzdělávání žáků s mentálním postižením na ZŠ speciální na konkrétním příkladu zvládnutí psaní číslic. Teoretická část se zabývá charakteristikami základních pojmů souvisejících s touto problematikou: mentální postižení, význam grafomotorických dovedností a matematického myšlení při naplňování cílů předmětu matematika na prvním stupni ZŠ speciální. Rozsáhlá část podrobněji hodnotí samotnou grafomotoriku z pohledu somatického, pedagogického, včetně diagnostických možností rozvoje grafomotorických dovedností u žáků s mentálním postižením. Praktická část je zaměřena na ukázky z již užívaných metod a postupů při nácviku psaní, je zde představena kompletní sada grafomotorických cvičení a autorské metodiky po vyvození a upevnění psaní číslic 0 – 9. Vlastní ukázky zachycující obrazovou formou průběh nácviku psaní těchto číslic u žáků s mentálním postižením. |
Klíčová slova |
grafomotorika, mentální postižení, psaní číslic, speciální školství, základní škola speciální |
Typ výzkumu |
jednorázový výzkum
|
Datum zahájení |
|
Datum ukončení |
|
Obor |
AM Pedagogika a školství |
Email na řešitele |
sonkova.marketa@ujak.cz |
Dostupnost |
dostupný v elektronické knihovně NRVDM |
Zpráva ke stažení |
Dipl_prace_Cisecka_Grafomotoricka_priprava_na_vyuku_matematiky_na_ZS_specialni.pdf |
Instituce |
Univerzita Jana Amose Komenského Praha |
Možná souvislost |
|