Změnit jazyk:

Specifika výtvarného vzdělávání adolescentů v oboru grafický design ve středních školách

Autor Mgr. Lenka Kašpárková
Název organizace Katedra výtvarné výchovy Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci
Rok vydání 2013
Typ zprávy studie
Anotace Adolescence je i z hlediska výtvarného projevu obdobím rozporů. Článek se zabývá specifiky sekundárního odborného výtvarného vzdělávání, které obvykle probíhá v období adolescence. Je zaměřen na to, jak se výtvarná edukace i výtvarný projev adolescentů liší od předcházejících vývojových období. Také porovnání rozdíly výtvarného projevu adolescentů, kteří se rozhodli zabývat výtvarným uměním profesionálně, i těch, kteří se tvorbě věnují ve svém volném čase. Výtvarný projev v období adolescence je výborným prostředkem k sebevyjádření, zároveň je komplikován rozvojem kritického myšlení, pod jehož vlivem bývají dospívající se svou tvorbou často nespokojeni a přestávají se výtvarným činnostem věnovat. Oproti tomu nadaní adolescenti - studenti výtvarných oborů se kromě školní výtvarné práce věnují často i své vlastní tvorbě a rádi ji prezentují.
Klíčová slova adolescence, grafický design, odborná výtvarná edukace, sekundární výtvarné vzdělávání, výtvarný projev adolescentů
Typ výzkumu kvantitativní
Datum zahájení
Datum ukončení
Obor AM Pedagogika a školství
Email na řešitele kasparkova.lenka@volny.cz
Dostupnost dostupný v elektronické knihovně NRVDM
Zpráva ke stažení 1414251398.pdf
Instituce Katedra výtvarné výchovy Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci
Možná souvislost
Správce registru Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy
Provozovatel Národní pedagogický institut ČR
Ve spolupráci Česká rada dětí a mládeže
Odkazy vyzkumy@npicr.cz Hlášení závad Ochrana osobních údajů