Autor |
Mgr. Lenka Kašpárková |
Název organizace |
Katedra výtvarné výchovy Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci |
Rok vydání |
2013 |
Typ zprávy |
studie |
Anotace |
Adolescence je i z hlediska výtvarného projevu obdobím rozporů. Článek se zabývá specifiky sekundárního odborného výtvarného vzdělávání, které obvykle probíhá v období adolescence. Je zaměřen na to, jak se výtvarná edukace i výtvarný projev adolescentů liší od předcházejících vývojových období. Také porovnání rozdíly výtvarného projevu adolescentů, kteří se rozhodli zabývat výtvarným uměním profesionálně, i těch, kteří se tvorbě věnují ve svém volném čase. Výtvarný projev v období adolescence je výborným prostředkem k sebevyjádření, zároveň je komplikován rozvojem kritického myšlení, pod jehož vlivem bývají dospívající se svou tvorbou často nespokojeni a přestávají se výtvarným činnostem věnovat. Oproti tomu nadaní adolescenti - studenti výtvarných oborů se kromě školní výtvarné práce věnují často i své vlastní tvorbě a rádi ji prezentují. |
Klíčová slova |
adolescence, grafický design, odborná výtvarná edukace, sekundární výtvarné vzdělávání, výtvarný projev adolescentů |
Typ výzkumu |
kvantitativní
|
Datum zahájení |
|
Datum ukončení |
|
Obor |
AM Pedagogika a školství |
Email na řešitele |
kasparkova.lenka@volny.cz |
Dostupnost |
dostupný v elektronické knihovně NRVDM |
Zpráva ke stažení |
1414251398.pdf |
Instituce |
Katedra výtvarné výchovy Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci |
Možná souvislost |
|