Změnit jazyk:

Agresivita a šikana jako výchovné problémy

Autor Ing. Lucie Svobodová
Název organizace Mendelova univerzita v Brně, Institut celoživotního vzdělávání
Rok vydání 2011
Typ zprávy bakalářská práce
Anotace Bakalářské práce má za cíl zjistit příčiny a míru rozšíření šikany na vybraných středních školách. Teoretická část práce je zaměřena na definici pojmu šikana, její typy, důvody. Praktická část se věnuje výzkumu výskytu šikany na středních školách. Ten probíhal na základě rozhovorů s výchovnými poradci, učiteli a studiem školních dokumentů na vybraných školách. Cílem bylo získat data o výskytu agresivity a šikany na škole a způsobech jejich řešení. Bylo zjištěno, že na těchto školách se šikana vyskytovala hlavně ve formě psychické a slovní, fyzická se objevovala ojediněle. Za hlavní důvod agresivního jednání žáků můžeme považovat špatné rodinné zázemí snaha o zviditelnění. Oběťmi se stávají žáci, kteří nezapadnou do kolektivu třídy. Z výzkumu vyplývá, že nejdůležitější opatření proti šikaně jsou učitelé.
Klíčová slova agresivita, střední škola, šikana, učitel, žák
Typ výzkumu kvantitativní
Datum zahájení
Datum ukončení
Obor AM Pedagogika a školství
Email na řešitele czv@mendelu.cz
Dostupnost dostupný v elektronické knihovně NRVDM
Zpráva ke stažení 1414251909.pdf
Instituce Mendelova univerzita v Brně, Institut celoživotního vzdělávání
Možná souvislost
Správce registru Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy
Provozovatel Národní pedagogický institut ČR
Ve spolupráci Česká rada dětí a mládeže
Odkazy vyzkumy@npicr.cz Hlášení závad Ochrana osobních údajů