Změnit jazyk:

Pohádky a dítě předškolního věku

Autor Petra Kušlová
Název organizace Masarykova univerzita Brno, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogiky
Rok vydání 2012
Typ zprávy bakalářská práce
Anotace preschool child, fairy tale, project, attention, beets Cílem této práce je odpovědět na otázky, zda pohádkový text může dítěti pomoci v jeho rozvoji myšlení, emocí, fantazie, pozornosti a paměti nebo naopak při jejich nedostatku ublížit, odkud může člověk pohádkové texty čerpat, kde všude se s nimi setkáváme. První kapitola se zabývá vývojem pohádky, jejími funkcemi, druhy pohádek, interpretací pohádky v divadelním, rozhlasovém a televizním vysíláním. Druhá kapitola se zabývá dítětem předškolního věku a jeho vztahem k pohádce. Praktická část obsahuje návrh a realizaci týdenního projektu O veliké řepě. Jednalo se o týdenní projekt. Děti kromě poslouchání pohádky vyráběly řepu, vyplňovaly pracovní listy, zpívaly, ochutnávaly, dramatizovaly pohádku. Za literární předlohu byla zvolena moderní pohádka Petra Šulce, neboť odpovídá současné době a současnému dítěti.
Klíčová slova dítě předškolního věku, pohádka, projekt, pozornost, řepa
Typ výzkumu kvantitativní
Datum zahájení
Datum ukončení
Obor AM Pedagogika a školství
Email na řešitele kudelova@ped.muni.cz
Dostupnost dostupný v elektronické knihovně NRVDM
Zpráva ke stažení 1428495890.pdf
Instituce Masarykova univerzita Brno, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogiky
Možná souvislost
Správce registru Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy
Provozovatel Národní pedagogický institut ČR
Ve spolupráci Česká rada dětí a mládeže
Odkazy vyzkumy@npicr.cz Hlášení závad Ochrana osobních údajů