Anotace |
preschool child, fairy tale, project, attention, beets
Cílem této práce je odpovědět na otázky, zda pohádkový text může dítěti pomoci v jeho rozvoji myšlení, emocí, fantazie, pozornosti a paměti nebo naopak při jejich nedostatku ublížit, odkud může člověk pohádkové texty čerpat, kde všude se s nimi setkáváme. První kapitola se zabývá vývojem pohádky, jejími funkcemi, druhy pohádek, interpretací pohádky v divadelním, rozhlasovém a televizním vysíláním. Druhá kapitola se zabývá dítětem předškolního věku a jeho vztahem k pohádce. Praktická část obsahuje návrh a realizaci týdenního projektu O veliké řepě. Jednalo se o týdenní projekt. Děti kromě poslouchání pohádky vyráběly řepu, vyplňovaly pracovní listy, zpívaly, ochutnávaly, dramatizovaly pohádku. Za literární předlohu byla zvolena moderní pohádka Petra Šulce, neboť odpovídá současné době a současnému dítěti.
|