Autor |
Petra Křížková |
Název organizace |
Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická, katedra pedagogiky |
Rok vydání |
2012 |
Typ zprávy |
diplomová práce |
Anotace |
Tématem této diplomové práce je čtenářství a výchova k němu na 1. stupni základní školy. Je rozdělena na část teoretickou a empirickou. V teoretické části se ve spolupráci s odbornou literaturou autorka věnuje popisu, vysvětlení a definování poznatků, které souvisí s pojmem čtenářství. Dál zde popisuje vývoj čtenáře v jeho dětském věku, vlivy které, na něj působí a jaký je jeho ideální rozvoj, jaké podmínky je důležité nastavit, aby byl tento rozvoj podporován. Zabývá se také čtenářstvím ve školním prostředí, jak jsou pro jeho rozvoj stanoveny předpoklady a jaké jsou možnosti a metody, které mohou dětské čtenářství systematicky rozvíjet a napomáhat v jeho podpoře. V praktické části jsou prezentovány výsledky dotazníkového výzkumu, který probíhal mezi žáky 4. a 5. ročníků základní školy. Z výsledků výzkumu vyplývá, že je četba nedílnou součástí volného času dětí, děti v tomto věku čtou knihy a četba je vcelku oblíbenou aktivitou. Rozdílnost mezi chlapci a dívkami v přístupu k četbě existuje, dívky jsou k četbě nakloněné o něco více. |
Klíčová slova |
čtenářství, literatura, rozvoj, volný čas, základní škola |
Typ výzkumu |
kvantitativní
|
Datum zahájení |
|
Datum ukončení |
|
Obor |
AM Pedagogika a školství |
Email na řešitele |
zavitkov@kpg.zcu.cz |
Dostupnost |
dostupný v elektronické knihovně NRVDM |
Zpráva ke stažení |
1428496861.pdf |
Instituce |
Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická, katedra pedagogiky |
Možná souvislost |
|