Změnit jazyk:

Výchova ke čtenářství na 1. stupni ZŠ

Autor Petra Křížková
Název organizace Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická, katedra pedagogiky
Rok vydání 2012
Typ zprávy diplomová práce
Anotace Tématem této diplomové práce je čtenářství a výchova k němu na 1. stupni základní školy. Je rozdělena na část teoretickou a empirickou. V teoretické části se ve spolupráci s odbornou literaturou autorka věnuje popisu, vysvětlení a definování poznatků, které souvisí s pojmem čtenářství. Dál zde popisuje vývoj čtenáře v jeho dětském věku, vlivy které, na něj působí a jaký je jeho ideální rozvoj, jaké podmínky je důležité nastavit, aby byl tento rozvoj podporován. Zabývá se také čtenářstvím ve školním prostředí, jak jsou pro jeho rozvoj stanoveny předpoklady a jaké jsou možnosti a metody, které mohou dětské čtenářství systematicky rozvíjet a napomáhat v jeho podpoře. V praktické části jsou prezentovány výsledky dotazníkového výzkumu, který probíhal mezi žáky 4. a 5. ročníků základní školy. Z výsledků výzkumu vyplývá, že je četba nedílnou součástí volného času dětí, děti v tomto věku čtou knihy a četba je vcelku oblíbenou aktivitou. Rozdílnost mezi chlapci a dívkami v přístupu k četbě existuje, dívky jsou k četbě nakloněné o něco více.
Klíčová slova čtenářství, literatura, rozvoj, volný čas, základní škola
Typ výzkumu kvantitativní
Datum zahájení
Datum ukončení
Obor AM Pedagogika a školství
Email na řešitele zavitkov@kpg.zcu.cz
Dostupnost dostupný v elektronické knihovně NRVDM
Zpráva ke stažení 1428496861.pdf
Instituce Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická, katedra pedagogiky
Možná souvislost
Správce registru Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy
Provozovatel Národní pedagogický institut ČR
Ve spolupráci Česká rada dětí a mládeže
Odkazy vyzkumy@npicr.cz Hlášení závad Ochrana osobních údajů