Změnit jazyk:

Co čtou dnešní předpubescenti?

Autor Martina Pytlová
Název organizace Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická, Katedra českého jazyka a literatury
Rok vydání 2012
Typ zprávy diplomová práce
Anotace Cílem práce je zjistit, zda děti čtou, ale také jakým žánrům se věnují, jaký obsah je zajímá, jestli rodiče, škola, knihovna jsou faktory, které ovlivňují dětského čtenáře. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Část teoretická obsahuje pohled na přepubescenta, čtenářství, faktory ovlivňující dětského čtenáře. Část praktická je zaměřena na výzkum čtenářské gramotnosti a čtenářského zájmu. Výzkum probíhal dotazníkovou formou mezi žáky 3. tříd základní školy a zároveň i mezi jejich pedagogy. Z výzkumu vyplynulo, že pohádky a encyklopedie patří mezi nejčtenější žánry této věkové skupiny dětí. Výsledky výzkumného šetření mezi pedagogy ukazují, že zkoumaní učitelé nepodporují rozvoj čtenářských dovedností tak, aby byly pro žáky použitelné ve všech oblastech lidské činnosti.
Klíčová slova čtenářský deník, čtenářství, knihovna, portfolio, prepubescent, rodina, škola, výzkum, 3. třída
Typ výzkumu kvantitativní
Datum zahájení
Datum ukončení
Obor AK Sport, aktivity volného času, AM Pedagogika a školství
Email na řešitele pavlasou@kcj.zcu.cz
Dostupnost dostupný v elektronické knihovně NRVDM
Zpráva ke stažení 1432570515.pdf
Instituce Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická, Katedra českého jazyka a literatury
Možná souvislost
Správce registru Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy
Provozovatel Národní pedagogický institut ČR
Ve spolupráci Česká rada dětí a mládeže
Odkazy vyzkumy@npicr.cz Hlášení závad Ochrana osobních údajů