Autor |
Martina Pytlová |
Název organizace |
Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická, Katedra českého jazyka a literatury |
Rok vydání |
2012 |
Typ zprávy |
diplomová práce |
Anotace |
Cílem práce je zjistit, zda děti čtou, ale také jakým žánrům se věnují, jaký obsah je zajímá, jestli rodiče, škola, knihovna jsou faktory, které ovlivňují dětského čtenáře. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Část teoretická obsahuje pohled na přepubescenta, čtenářství, faktory ovlivňující dětského čtenáře. Část praktická je zaměřena na výzkum čtenářské gramotnosti a čtenářského zájmu. Výzkum probíhal dotazníkovou formou mezi žáky 3. tříd základní školy a zároveň i mezi jejich pedagogy. Z výzkumu vyplynulo, že pohádky a encyklopedie patří mezi nejčtenější žánry této věkové skupiny dětí. Výsledky výzkumného šetření mezi pedagogy ukazují, že zkoumaní učitelé nepodporují rozvoj čtenářských dovedností tak, aby byly pro žáky použitelné ve všech oblastech lidské činnosti. |
Klíčová slova |
čtenářský deník, čtenářství, knihovna, portfolio, prepubescent, rodina, škola, výzkum, 3. třída |
Typ výzkumu |
kvantitativní
|
Datum zahájení |
|
Datum ukončení |
|
Obor |
AK Sport, aktivity volného času, AM Pedagogika a školství |
Email na řešitele |
pavlasou@kcj.zcu.cz |
Dostupnost |
dostupný v elektronické knihovně NRVDM |
Zpráva ke stažení |
1432570515.pdf |
Instituce |
Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická, Katedra českého jazyka a literatury |
Možná souvislost |
|