Změnit jazyk:

Spotřebitelské chování dětí a mládeže

Autor Markéta Kovalová
Název organizace Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací
Rok vydání 2012
Typ zprávy bakalářská práce
Anotace Cílem bakalářské práce je na základě teoretických poznatků ke spotřebitelskému chování dětí a mládeže popsat nákupní chování tohoto segmentu. Děti jsou dnes aktivními spotřebiteli a výrobci se snaží všemožně jim vyjít vstříc a jejich touhy uspokojit, jsou si dobře vědomi jejich potenciálu jako zákazníků. Teoretická část práce obsahuje kapitoly: Děti a mládež na spotřebním trhu, Psychologie dítěte, Proč nakupujeme, Rozhodovací proces spotřebitele, Nakupování dětí a mládeži. Výrobci a obchodníci jsou si těchto pojmů dobře vědomi, mohou díky nim snáze cílit na vybranou skupinu zákazníků. Praktická část se prostřednictvím výzkumného šetření věnuje zejména těmto otázkám: Jak dítě zvládá masivní nabídku, jež je mu skrz reklamu v médiích předkládána? Nechává se dítě ovlivňovat reklamou, cenou, svými vrstevníky, obalem nebo slavnými osobnostmi? Kde děti a mládež nejraději nakupují? A hlavně, za co své peníze utrácejí? Z výsledků výzkumu vyplývá, že více než 80 % respondentů má nákupy rádo. Výzkumy nákupního chování dětí a mládeže dokazují, že tato (11-15 let) cílová skupina nejčastěji utrácí své naspořené peníze za sladkosti. Výsledky dále ukazují, že dnešní rodiče se snaží své ratolesti finančně vzdělávat a vést k šetření.
Klíčová slova děti, mládež, motivace, nákupní chování, potřeba, spotřebitelské chování, zákazník
Typ výzkumu kvantitativní
Datum zahájení
Datum ukončení
Obor AH Ekonomie, AL Umění, architektura, kulturní dědictví
Email na řešitele rysava@fmk.utb.cz
Dostupnost dostupný v elektronické knihovně NRVDM
Zpráva ke stažení 1437570891.pdf
Instituce Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací
Možná souvislost Podíl dětí a mladých lidí do 30 let v populaci
Počet dětí a mladých lidí
Předpokládané počty dětí a mladých lidí
Počet oslovených klientů pomocí sítě ICM
Poměr nezaměstnanosti mládeže (15-24 let) v %
Správce registru Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy
Provozovatel Národní pedagogický institut ČR
Ve spolupráci Česká rada dětí a mládeže
Odkazy vyzkumy@npicr.cz Hlášení závad Ochrana osobních údajů