Změnit jazyk:

Žáci se smějí učitelům: podoby a funkce školního humoru zaměřeného na učitele

Autor Mgr. Klára Šeďová, Ph.D.
Název organizace Masarykova univerzita Brno, Filozofická fakulta, Ústav pedagogických věd
Rok vydání 2012
Typ zprávy studie
Anotace Cílem tohoto článku je prozkoumat podoby a funkce humoru ve školním prostředí. Jedná se konkrétně o situace, které se odehrávají v interakci mezi učitelem a žáky a v nichž je zdrojem humoru či komiky učitel, ať už dobrovolně či nedobrovolně. První část textu popisuje základní pojmy, jako je humor nebo funkce humoru. Dále už se věnuje samotnému empirickému šetření. Toto empirické šetření je založeno na analýze žákovských textů popisujících humorný zážitek v prostředí školy. Z pořízeného vzorku byly pro účely tohoto článku vybrány pouze ty texty, kde je objektem humoru učitel. Vzniklo rozčlenění humorných situací, jejichž objektem jsou učitelé, do tří modů (komický učitel, napálený učitel, vtipný učitel). Článek obsahuje i samotné ukázky jednotlivých žákovských textů.
Klíčová slova učitel, žáci, škola, humor, funkce humoru
Typ výzkumu kvantitativní
Datum zahájení
Datum ukončení
Obor AM Pedagogika a školství
Email na řešitele ksedova@phil.muni.cz
Dostupnost dostupný v elektronické knihovně NRVDM
Zpráva ke stažení 1439809712.pdf
Instituce Masarykova univerzita Brno, Filozofická fakulta, Ústav pedagogických věd
Možná souvislost Celkové počty žáků a studentů
Správce registru Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy
Provozovatel Národní pedagogický institut ČR
Ve spolupráci Česká rada dětí a mládeže
Odkazy vyzkumy@npicr.cz Hlášení závad Ochrana osobních údajů