Autor |
Mgr. Klára Šeďová, Ph.D. |
Název organizace |
Masarykova univerzita Brno, Filozofická fakulta, Ústav pedagogických věd |
Rok vydání |
2012 |
Typ zprávy |
studie |
Anotace |
Cílem tohoto článku je prozkoumat podoby a funkce humoru ve školním prostředí. Jedná se konkrétně o situace, které se odehrávají v interakci mezi učitelem a žáky a v nichž je zdrojem humoru či komiky učitel, ať už dobrovolně či nedobrovolně. První část textu popisuje základní pojmy, jako je humor nebo funkce humoru. Dále už se věnuje samotnému empirickému šetření. Toto empirické šetření je založeno na analýze žákovských textů popisujících humorný zážitek v prostředí školy. Z pořízeného vzorku byly pro účely tohoto článku vybrány pouze ty texty, kde je objektem humoru učitel. Vzniklo rozčlenění humorných situací, jejichž objektem jsou učitelé, do tří modů (komický učitel, napálený učitel, vtipný učitel). Článek obsahuje i samotné ukázky jednotlivých žákovských textů. |
Klíčová slova |
učitel, žáci, škola, humor, funkce humoru |
Typ výzkumu |
kvantitativní
|
Datum zahájení |
|
Datum ukončení |
|
Obor |
AM Pedagogika a školství |
Email na řešitele |
ksedova@phil.muni.cz |
Dostupnost |
dostupný v elektronické knihovně NRVDM |
Zpráva ke stažení |
1439809712.pdf |
Instituce |
Masarykova univerzita Brno, Filozofická fakulta, Ústav pedagogických věd |
Možná souvislost |
Celkové počty žáků a studentů
|