Výroba a využití didaktických pomůcek pro výuku žáků s mentálním postižením
Autor | Jana Došková |
Název organizace | Západočeská univerzita v Plzni, Pedagogická fakulta, Katedra matematiky, fyziky a technické výchovy |
Rok vydání | 2012 |
Typ zprávy | diplomová práce |
Anotace | Hlavním cílem diplomové práce je shromáždit ucelené poznatky o potřebách žáků s mentální retardací a stanovit specifika didaktických pomůcek ve vzdělávacím procesu žáků s mentálním postižením. Pomocí dílčích cílů pak zjistit, zda aplikace vytvořených didaktických pomůcek může napomáhat k rozvinutí motorických, rozumových, smyslových a komunikačních schopností. Diplomová práce je rozdělena do pěti kapitol. První kapitola charakterizuje rozdělení didaktických prostředků, didaktické zásady, tvorbu didaktického materiálu. Druhá kapitola je věnována problematice mentální retardace. Třetí kapitola se zabývá tématem vhodné volby materiálů a nástrojů pro výrobu didaktických pomůcek. Čtvrtá kapitola se zabývá charakteristikou vzdělávacího programu základní školy speciální. Pátá kapitola je nejrozsáhlejší a věnuje se vlastním návrhům a tvorbě didaktických pomůcek. Navržené a vyrobené pomůcky jsou postupně zkoušeny při práci s vybranou skupinou žáků. |
Klíčová slova | didaktické pomůcky, mentální retardace, vzdělávání, základní škola speciální |
Typ výzkumu | kvantitativní |
Datum zahájení | |
Datum ukončení | |
Obor | AM Pedagogika a školství |
Email na řešitele | mluksiko@kmt.zcu.cz |
Dostupnost | dostupný v elektronické knihovně NRVDM |
Zpráva ke stažení | 1439811121.pdf |
Instituce | Západočeská univerzita v Plzni, Pedagogická fakulta, Katedra matematiky, fyziky a technické výchovy |
Možná souvislost | Předškolní vzdělávání - počet škol, tříd, dětí Jednotlivci používající internet při vzdělávání Účast dětí na předškolním vzdělávání Výdaje na školství Předčasné odchody ze vzdělávání |