Změnit jazyk:

Výroba a využití didaktických pomůcek pro výuku žáků s mentálním postižením

Autor Jana Došková
Název organizace Západočeská univerzita v Plzni, Pedagogická fakulta, Katedra matematiky, fyziky a technické výchovy
Rok vydání 2012
Typ zprávy diplomová práce
Anotace Hlavním cílem diplomové práce je shromáždit ucelené poznatky o potřebách žáků s mentální retardací a stanovit specifika didaktických pomůcek ve vzdělávacím procesu žáků s mentálním postižením. Pomocí dílčích cílů pak zjistit, zda aplikace vytvořených didaktických pomůcek může napomáhat k rozvinutí motorických, rozumových, smyslových a komunikačních schopností. Diplomová práce je rozdělena do pěti kapitol. První kapitola charakterizuje rozdělení didaktických prostředků, didaktické zásady, tvorbu didaktického materiálu. Druhá kapitola je věnována problematice mentální retardace. Třetí kapitola se zabývá tématem vhodné volby materiálů a nástrojů pro výrobu didaktických pomůcek. Čtvrtá kapitola se zabývá charakteristikou vzdělávacího programu základní školy speciální. Pátá kapitola je nejrozsáhlejší a věnuje se vlastním návrhům a tvorbě didaktických pomůcek. Navržené a vyrobené pomůcky jsou postupně zkoušeny při práci s vybranou skupinou žáků.
Klíčová slova didaktické pomůcky, mentální retardace, vzdělávání, základní škola speciální
Typ výzkumu kvantitativní
Datum zahájení
Datum ukončení
Obor AM Pedagogika a školství
Email na řešitele mluksiko@kmt.zcu.cz
Dostupnost dostupný v elektronické knihovně NRVDM
Zpráva ke stažení 1439811121.pdf
Instituce Západočeská univerzita v Plzni, Pedagogická fakulta, Katedra matematiky, fyziky a technické výchovy
Možná souvislost Předškolní vzdělávání - počet škol, tříd, dětí
Jednotlivci používající internet při vzdělávání
Účast dětí na předškolním vzdělávání
Výdaje na školství
Předčasné odchody ze vzdělávání
Správce registru Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy
Provozovatel Národní pedagogický institut ČR
Ve spolupráci Česká rada dětí a mládeže
Odkazy vyzkumy@npicr.cz Hlášení závad Ochrana osobních údajů