Autor |
PaedDr. Michal Kolář, PhDr. Miluše Havlínová |
Název organizace |
Národní Institut Dětí a Mládeže |
Rok vydání |
2002 |
Typ zprávy |
výzkumná zpráva |
Anotace |
Hlavním cílem projektu je porovnání sociálního klimatu základních škol zařazených do programu „Škola podporující zdraví“ a kontrolních škol, které tento program nerealizují. Východiskem byla hypotéza, výchova ke zdraví a zdravému životnímu stylu, vytvářející pozitivní sociální klima je potřebným základem, kterým škola předchází výskytu sociálně patologických jevů jako je šikana. Zdravé sociální klima ve školách současně motivuje studenty ke studiu, formuje jejich postoje, asertivní dovednosti, pomáhá zlepšovat jejich sebeovládání, zvládání úzkosti a stresu a tak účinněji čelit sociálně patologickým jevům. Zdravé sociální klima má navodit pocit důvěry dětí k pedagogům, motivovat žáky k aktivitě, otevřeně diskutovat problémy, pěstovat právní vědomí, mravní a morální hodnoty.
|
Klíčová slova |
základní škola; sociální klima; patologické jevy; šikana; zdraví; životní styl |
Typ výzkumu |
srovnávací výzkum
|
Datum zahájení |
1. 1. 2002 |
Datum ukončení |
31. 12. 2002 |
Obor |
AM Pedagogika a školství |
Poznámka |
|
Email na řešitele |
vyzkumy@nidv.cz |
Dostupnost |
dostupný v elektronické knihovně NRVDM |
Zpráva ke stažení |
|
Uložení zprávy |
Národní institut pro další vzdělávání, Senovážné náměstí 25, Praha 1 |
Instituce |
Národní Institut Dětí a Mládeže |
Možná souvislost |
|