Změnit jazyk:

Výukové a výchovné problémy žáků na základních školách

Autor Lenka Kampasová
Název organizace Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Rok vydání 2013
Typ zprávy bakalářská práce
Anotace Cílem bakalářské práce je studium příčin poruch učení a chování, dále vliv těchto poruch na psychiku dítěte a jeho úspěšnost ve školním prostředí. Teoretická část je shrnuta ve 4 kapitolách. První kapitola je zaměřena na výchovné problémy. Pojednává obecně o definicích, vymezení a dělení poruch chování, poté se zabývá konkrétně šikanou, záškoláctvím a kriminalitou. Druhá kapitola popisuje výukové problémy dětí. Třetí kapitola se zaměřuje na příčiny výukových a výchovných problémů. Ve čtvrté kapitole najdeme instituce řešící výukové a výchovné problémy s podrobnějším popisem institucí působících na území města Brna. Praktická část se zabývá průzkumem vlivu rodiny na dítě s vývojovými poruchami učení prostřednictvím rozhovoru s rodiči. Ukazuje se, že rodiče většinou nejsou schopni poruchy učení rozpoznat sami.
Klíčová slova dyslexie, dysgrafie, dysortografie, pedagog, kriminalita, rodina, rodič, šikana, záškoláctví, žák
Typ výzkumu kvalitativní
Datum zahájení
Datum ukončení
Obor AM Pedagogika a školství, AN Psychologie
Email na řešitele dekanat@fhs.utb.cz
Dostupnost dostupný v elektronické knihovně NRVDM
Zpráva ke stažení 1442833680.pdf
Instituce Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Možná souvislost Opouštění domácnosti rodičů
Správce registru Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy
Provozovatel Národní pedagogický institut ČR
Ve spolupráci Česká rada dětí a mládeže
Odkazy vyzkumy@npicr.cz Hlášení závad Ochrana osobních údajů