Autor |
Lenka Kampasová |
Název organizace |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií |
Rok vydání |
2013 |
Typ zprávy |
bakalářská práce |
Anotace |
Cílem bakalářské práce je studium příčin poruch učení a chování, dále vliv těchto poruch na psychiku dítěte a jeho úspěšnost ve školním prostředí. Teoretická část je shrnuta ve 4 kapitolách. První kapitola je zaměřena na výchovné problémy. Pojednává obecně o definicích, vymezení a dělení poruch chování, poté se zabývá konkrétně šikanou, záškoláctvím a kriminalitou. Druhá kapitola popisuje výukové problémy dětí. Třetí kapitola se zaměřuje na příčiny výukových a výchovných problémů. Ve čtvrté kapitole najdeme instituce řešící výukové a výchovné problémy s podrobnějším popisem institucí působících na území města Brna. Praktická část se zabývá průzkumem vlivu rodiny na dítě s vývojovými poruchami učení prostřednictvím rozhovoru s rodiči. Ukazuje se, že rodiče většinou nejsou schopni poruchy učení rozpoznat sami. |
Klíčová slova |
dyslexie, dysgrafie, dysortografie, pedagog, kriminalita, rodina, rodič, šikana, záškoláctví, žák |
Typ výzkumu |
kvalitativní
|
Datum zahájení |
|
Datum ukončení |
|
Obor |
AM Pedagogika a školství, AN Psychologie |
Email na řešitele |
dekanat@fhs.utb.cz |
Dostupnost |
dostupný v elektronické knihovně NRVDM |
Zpráva ke stažení |
1442833680.pdf |
Instituce |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií |
Možná souvislost |
Opouštění domácnosti rodičů
|