Změnit jazyk:

Pedagogický pracovník v integrovaném vzdělávání1 a integrované výchově

Autor PhDr. & Mgr. Petra Potměšilová, Ph.D., prof. PaedDr., PhDr. Miloň Potměšil, Ph.D,
Název organizace Univerzita Palackého v Olomouci, Cyrilometodějská teologická fakulta
Rok vydání 2013
Typ zprávy studie
Anotace Cílem článku je stručně charakterizovat podmínky integrovaného vzdělávání a integrované výchovy, a také na základě vyslovených obav ze strany pedagogických pracovníků navrhnout možnosti jejich podpory. Pedagogičtí pracovníci jsou připravováni na práci s intaktními žáky a žáky s lehkým typem postižení, kteří nepotřebují zvláštní podpůrné opatření. Zvyšování počtu dětí a žáků, kteří jsou individuálně integrovaní, vede i ke zvyšování počtu pedagogických pracovníků hlavního vzdělávacího proudu, kteří potřebují odbornou přípravu pro práci s těmito dětmi a žáky. Cílem uvedeného výzkumu bylo nalézt a charakterizovat faktory, které vnímají pedagogičtí pracovníci v souvislosti s integrovaným výchovně-vzdělávacím procesem jako rizikové a které tak mohou následně ovlivnit jejich postoje a přístupy k tomuto procesu.
Klíčová slova dítě a žák se speciálními vzdělávacími potřebami, pedagog, sociální pedagog, výchovně-vzdělávací proces
Typ výzkumu srovnávací výzkum
Datum zahájení
Datum ukončení
Obor AM Pedagogika a školství
Email na řešitele petra.potmesilova@upol.cz
Dostupnost dostupný v elektronické knihovně NRVDM
Zpráva ke stažení 1445004468.pdf
Instituce Univerzita Palackého v Olomouci, Cyrilometodějská teologická fakulta
Možná souvislost
Správce registru Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy
Provozovatel Národní pedagogický institut ČR
Ve spolupráci Česká rada dětí a mládeže
Odkazy vyzkumy@npicr.cz Hlášení závad Ochrana osobních údajů