Autor |
PhDr. & Mgr. Petra Potměšilová, Ph.D., prof. PaedDr., PhDr. Miloň Potměšil, Ph.D, |
Název organizace |
Univerzita Palackého v Olomouci, Cyrilometodějská teologická fakulta |
Rok vydání |
2013 |
Typ zprávy |
studie |
Anotace |
Cílem článku je stručně charakterizovat podmínky integrovaného vzdělávání a integrované výchovy, a také na základě vyslovených obav ze strany pedagogických pracovníků navrhnout možnosti jejich podpory. Pedagogičtí pracovníci jsou připravováni na práci s intaktními žáky a žáky s lehkým typem postižení, kteří nepotřebují zvláštní podpůrné opatření. Zvyšování počtu dětí a žáků, kteří jsou individuálně integrovaní, vede i ke zvyšování počtu pedagogických pracovníků hlavního vzdělávacího proudu, kteří potřebují odbornou přípravu pro práci s těmito dětmi a žáky. Cílem uvedeného výzkumu bylo nalézt a charakterizovat faktory, které vnímají pedagogičtí pracovníci v souvislosti s integrovaným výchovně-vzdělávacím procesem jako rizikové a které tak mohou následně ovlivnit jejich postoje a přístupy k tomuto procesu. |
Klíčová slova |
dítě a žák se speciálními vzdělávacími potřebami, pedagog, sociální pedagog, výchovně-vzdělávací proces |
Typ výzkumu |
srovnávací výzkum
|
Datum zahájení |
|
Datum ukončení |
|
Obor |
AM Pedagogika a školství |
Email na řešitele |
petra.potmesilova@upol.cz |
Dostupnost |
dostupný v elektronické knihovně NRVDM |
Zpráva ke stažení |
1445004468.pdf |
Instituce |
Univerzita Palackého v Olomouci, Cyrilometodějská teologická fakulta |
Možná souvislost |
|