Autor |
Adéla Tihelková |
Název organizace |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií |
Rok vydání |
2011 |
Typ zprávy |
bakalářská práce |
Anotace |
Cílem této práce je ukázat, že emoční inteligence dětí předškolního věku se dá rozvíjet a že je možné naučit děti prostřednictvím tvořivé emoční výchovy zvládat a kontrolovat své emoce v rámci jejich možností. Teoretická část práce obsahuje vymezení pojmu emoční inteligence dětí a jejich emočních kompetencí v předškolním věku. Důležitým bodem práce je pak nástin způsobů, strategií a metod, jimiž se dá emoční inteligence u dětí rozvíjet. Hlavním cílem výzkumu v praktické části je stimulace a rozvoj emoční inteligence dětí předškolního věku. Pro naplnění tohoto cíle autorka sestavila program rozvoje emoční inteligence, který je sestaven tak, aby záměrně stimuloval a rozvíjel u dětí oblast sebeuvědomění, sebekontroly, empatie, motivace a sociálních dovedností. |
Klíčová slova |
emoce, inteligence, emoční inteligence, osobnost předškolního dítěte, emoční kompetence a gramotnost předškolního dítěte, rozvoj emoční inteligence |
Typ výzkumu |
kvantitativní
|
Datum zahájení |
|
Datum ukončení |
|
Obor |
AM Pedagogika a školství |
Email na řešitele |
dekanat@fhs.utb.cz |
Dostupnost |
dostupný v elektronické knihovně NRVDM |
Zpráva ke stažení |
1445006078.pdf |
Instituce |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií |
Možná souvislost |
|