Změnit jazyk:

Emoční inteligence dětí, její význam a rozvoj u dětí předškolního věku

Autor Adéla Tihelková
Název organizace Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Rok vydání 2011
Typ zprávy bakalářská práce
Anotace Cílem této práce je ukázat, že emoční inteligence dětí předškolního věku se dá rozvíjet a že je možné naučit děti prostřednictvím tvořivé emoční výchovy zvládat a kontrolovat své emoce v rámci jejich možností. Teoretická část práce obsahuje vymezení pojmu emoční inteligence dětí a jejich emočních kompetencí v předškolním věku. Důležitým bodem práce je pak nástin způsobů, strategií a metod, jimiž se dá emoční inteligence u dětí rozvíjet. Hlavním cílem výzkumu v praktické části je stimulace a rozvoj emoční inteligence dětí předškolního věku. Pro naplnění tohoto cíle autorka sestavila program rozvoje emoční inteligence, který je sestaven tak, aby záměrně stimuloval a rozvíjel u dětí oblast sebeuvědomění, sebekontroly, empatie, motivace a sociálních dovedností.
Klíčová slova emoce, inteligence, emoční inteligence, osobnost předškolního dítěte, emoční kompetence a gramotnost předškolního dítěte, rozvoj emoční inteligence
Typ výzkumu kvantitativní
Datum zahájení
Datum ukončení
Obor AM Pedagogika a školství
Email na řešitele dekanat@fhs.utb.cz
Dostupnost dostupný v elektronické knihovně NRVDM
Zpráva ke stažení 1445006078.pdf
Instituce Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Možná souvislost
Správce registru Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy
Provozovatel Národní pedagogický institut ČR
Ve spolupráci Česká rada dětí a mládeže
Odkazy vyzkumy@npicr.cz Hlášení závad Ochrana osobních údajů