Autor |
Vendula Majárková |
Název organizace |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií, Institut mezioborových studií Brno |
Rok vydání |
2010 |
Typ zprávy |
bakalářská práce |
Anotace |
Cílem bakalářské práce je získat poznatky o rodině, výchově, výchovných stylech a zásadách, jejich případné dopady na výchovu dítěte, ať už v pozitivním či negativním světle. Práce je rozdělena do dvou částí, a to teoretické a praktické. Teoretická část vymezí pojem rodina, její funkce a typy. Dále popisuje vývojová stadia z hlediska vývojové psychologie. Začíná přípravou na mateřství a končí obdobím, kdy se dítě začleňuje do společnosti a kolektivu, za což považuji vstup do mateřské školy. V další kapitole je kladen důraz na výchovu, poté jsou charakterizovány výchovné zásady a výchovné styly, které mohou sloužit k lepší orientaci při výběru výchovných metod. Dále jsou popsány klíčové chyby, kterých se rodiče při výchově dopouštějí. Praktická část obsahuje dotazníkové šetření, jehož cílem je zjistit, jakou výchovnou metodu rodiče používali při výchově svých dětí, zda děti dostatečně chválili a zda z jejich dětí vyrostli zdravě sebevědomí lidé. Z analýzy odpovědí rodin lze vyvodit závěr, že pokud rodiče při výchově kladli důraz na autoritu a poslušnost, ale zároveň také na diskusi a samostatnost z jejich dětí vyrostli zdravě sebevědomí lidé. |
Klíčová slova |
rodina, matka, dítě, manželství, výchova, odměny a tresty ve výchově, sebevědomí dítěte |
Typ výzkumu |
kvalitativní
|
Datum zahájení |
|
Datum ukončení |
|
Obor |
AN Psychologie |
Email na řešitele |
dekanat@fhs.utb.cz |
Dostupnost |
dostupný v elektronické knihovně NRVDM |
Zpráva ke stažení |
1448110587.pdf |
Instituce |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií, Institut mezioborových studií Brno |
Možná souvislost |
Počet dětí a mladých lidí v zařízeních ústavní a ochranné výchovy
|