Autor |
Bc. Radka Vokáčová |
Název organizace |
Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická, Katedra historie |
Rok vydání |
2012 |
Typ zprávy |
diplomová práce |
Anotace |
Tato práce si kladla za cíl především zachytit časový okamžik, kdy se součástí vzdělávací soustavy staly školní výlety a nastínit jejich další vývoj a proměny v čase až do moderní doby. První kapitola se věnuje počátkům školních výletů, které sahají až do 17. století. Druhá kapitola s názvem Rozbor školních výletů na základě studia školních kronik čerpá poznatky o školních výletech z kronik a dalších jiných záznamů. Třetí kapitola se věnuje dotazníkovému šetření, prostřednictvím kterého autorka zjišťovala názory současných pedagogů a žáků na školní výlety. Obě dotazované skupiny se shodly na pozitivním hodnocení výletů. Z hlediska pedagogů je to aktivita poměrně náročná na organizaci, která s sebou nese především velkou zodpovědnost za bezpečnost žáků. Na druhé straně je to však příležitost, aby se obě skupiny poznaly blíže a vytvářely si pozitivní vztahy. |
Klíčová slova |
kronika, pedagog, školní výlet, žák |
Typ výzkumu |
kvalitativní
|
Datum zahájení |
|
Datum ukončení |
|
Obor |
AB Dějiny, AM Pedagogika a školství |
Email na řešitele |
emrazova@khi.zcu.cz |
Dostupnost |
dostupný v elektronické knihovně NRVDM |
Zpráva ke stažení |
1450455246.pdf |
Instituce |
Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická, Katedra historie |
Možná souvislost |
|