Autor |
Bc.Lenka Šuláková |
Název organizace |
Univerzita Hradec Králové, Pedagogická fakulta, Katedra sociální pedagogiky |
Rok vydání |
2015 |
Typ zprávy |
diplomová práce |
Anotace |
Cílem diplomové práce je popis a analýza domácího násilí v kontextu dítěte ohroženého daným fenoménem a zjištění postojů pedagogů základní školy k dítěti ohroženému domácím násilím. Teoretická část práce vymezuje základní pojmy týkající se fenoménu domácího násilí, analyzuje domácí prostředí a rodinu, ve které k domácímu násilí dochází, poukazuje na existující možnosti prevence daného jevu, uvádí základní legislativní rámec vztahující se k dětem ohroženým domácím násilím a vymezuje kompetence, schopnosti a dovednosti pedagoga a jeho přístup k takto ohroženým dětem. Hlavním tématem a cílem výzkumného šetření v praktické části je popsat postoj pedagogů základní školy k dítěti ohroženému domácím násilím a porozumět tomu, jak pedagogové vnímají své vlastní schopnosti, dovednosti a kompetence vztahující se k problematice řešení daného fenoménu. |
Klíčová slova |
dítě, domácí násilí, násilí, oběť, pedagog, rodina, svědek |
Typ výzkumu |
kvalitativní
|
Datum zahájení |
|
Datum ukončení |
|
Obor |
AN Psychologie, AQ Bezpečnost a ochrana zdraví |
Email na řešitele |
sona.prokopcova@uhk.cz |
Dostupnost |
dostupný v elektronické knihovně NRVDM |
Zpráva ke stažení |
1455714465.pdf |
Instituce |
Univerzita Hradec Králové, Pedagogická fakulta, Katedra sociální pedagogiky |
Možná souvislost |
|