Změnit jazyk:

Dítě jako oběť a svědek domácího násilí z pohledu pedagoga

Autor Bc.Lenka Šuláková
Název organizace Univerzita Hradec Králové, Pedagogická fakulta, Katedra sociální pedagogiky
Rok vydání 2015
Typ zprávy diplomová práce
Anotace Cílem diplomové práce je popis a analýza domácího násilí v kontextu dítěte ohroženého daným fenoménem a zjištění postojů pedagogů základní školy k dítěti ohroženému domácím násilím. Teoretická část práce vymezuje základní pojmy týkající se fenoménu domácího násilí, analyzuje domácí prostředí a rodinu, ve které k domácímu násilí dochází, poukazuje na existující možnosti prevence daného jevu, uvádí základní legislativní rámec vztahující se k dětem ohroženým domácím násilím a vymezuje kompetence, schopnosti a dovednosti pedagoga a jeho přístup k takto ohroženým dětem. Hlavním tématem a cílem výzkumného šetření v praktické části je popsat postoj pedagogů základní školy k dítěti ohroženému domácím násilím a porozumět tomu, jak pedagogové vnímají své vlastní schopnosti, dovednosti a kompetence vztahující se k problematice řešení daného fenoménu.
Klíčová slova dítě, domácí násilí, násilí, oběť, pedagog, rodina, svědek
Typ výzkumu kvalitativní
Datum zahájení
Datum ukončení
Obor AN Psychologie, AQ Bezpečnost a ochrana zdraví
Email na řešitele sona.prokopcova@uhk.cz
Dostupnost dostupný v elektronické knihovně NRVDM
Zpráva ke stažení 1455714465.pdf
Instituce Univerzita Hradec Králové, Pedagogická fakulta, Katedra sociální pedagogiky
Možná souvislost
Správce registru Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy
Provozovatel Národní pedagogický institut ČR
Ve spolupráci Česká rada dětí a mládeže
Odkazy vyzkumy@npicr.cz Hlášení závad Ochrana osobních údajů