Socializace a vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností
Autor | Miroslava Pščolková |
Název organizace | Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií |
Rok vydání | 2013 |
Typ zprávy | bakalářská práce |
Anotace | Bakalářská práce je zaměřena na žáky s narušenou komunikační schopností. Analyzuje možnosti vzdělávání a začlenění jedince do společnosti. Autorka se zamýšlí nad tím, jak tato vada vzniká a kdy je možno hovořit, že řeč u dítěte se odlišuje od normálu. Zvažuje genetické, výchovné, zdravotní i sociální vlivy. Ukazuje se, že není nic výjimečného, když děti před vstupem do školy nesprávně mluví. Autorka se dále pokusila shrnout některé teoretické poznatky i praktické zkušenosti pro rodiče, pedagogy, sociální pracovníky, logopedy, lékaře specialisty a všechny, kteří přijdou do styku s narušenou komunikační schopností. Cílem bakalářské práce je ukázat na možnosti pomoci těmto jedincům po stránce sociální, pedagogické i lidské. |
Klíčová slova | děti s vývojovými poruchami řeči, narušená komunikační schopnost, socializace, vzdělávání |
Typ výzkumu | kvalitativní |
Datum zahájení | |
Datum ukončení | |
Obor | AM Pedagogika a školství |
Email na řešitele | dekanat@fhs.utb.cz |
Dostupnost | dostupný v elektronické knihovně NRVDM |
Zpráva ke stažení | 1458493795.pdf |
Instituce | Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií |
Možná souvislost | Předškolní vzdělávání - počet škol, tříd, dětí Jednotlivci používající internet při vzdělávání Účast dětí na předškolním vzdělávání Výdaje na školství Předčasné odchody ze vzdělávání |