Změnit jazyk:

Postoje učitelů k nespolupracujícímu chování žáků druhého stupně základní školy

Autor Zuzana Janošová
Název organizace Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Rok vydání 2013
Typ zprávy bakalářská práce
Anotace Bakalářská práce má za úkol zjistit, jaké jsou postoje učitelů k nespolupracujícímu chování žáků. Teoretické část se věnuje vymezení základních pojmů, především pojmu postoje, který byl pro tuto práci klíčovým. V dalších kapitolách je charakterizováno nespolupracující chování a je rozdělené do dvou zásadních skupin. Následuje charakteristika vývoje osobnosti žáka druhého stupně základní školy a osobnosti učitele. Praktická část přináší výsledky výzkumu, který má za cíl zjistit postoje učitelů k nespolupracujícímu chování na druhém stupni základní školy. Z výsledků výzkumu vyplynulo, že učitelé mají pozitivní vztah nejen ke škole, ale i k žákům. Ačkoliv někteří jsou si vědomi nevhodného systému vyučování a hodnocení a také nedostatků v osobě vyučujícího, přesto převažovali ti, kteří se domnívají, že chyba je především v osobnosti žáka, jejím vývoji a výchově.
Klíčová slova dospívání, osobnost učitele, postoje
Typ výzkumu kvantitativní
Datum zahájení
Datum ukončení
Obor AM Pedagogika a školství, AN Psychologie
Email na řešitele dekanat@fhs.utb.cz
Dostupnost dostupný v elektronické knihovně NRVDM
Zpráva ke stažení 1458494596.pdf
Instituce Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Možná souvislost
Správce registru Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy
Provozovatel Národní pedagogický institut ČR
Ve spolupráci Česká rada dětí a mládeže
Odkazy vyzkumy@npicr.cz Hlášení závad Ochrana osobních údajů