Autor |
Irena Porubová |
Název organizace |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií |
Rok vydání |
2013 |
Typ zprávy |
bakalářská práce |
Anotace |
Cílem této bakalářské práce je popsat socializaci dítěte, význam rodiny a školy v tomto procesu. Autorka se zabývá působením vnějších a vnitřních vlivů na rozvoj osobnosti. Vysvětluje primární působení rodiny při začleňování dítěte do společnosti, potřebu osoby blízké, rozvinutí jazykového kódu jako prostředku sociálního učení. Vysvětluje podíl školy jako dalšího důležitého činitele socializace dítěte. Zabývá se rozdílem v pedagogickém přístupu k dítěti ve školních vzdělávacích zařízeních. Cílem výzkumného šetření bylo zjistit, jak děti ve věku 11-14 let tráví svůj čas, jak rodina reaguje na současné požadavky výchovy k ochraně životního prostředí a ke zdravému životnímu stylu. |
Klíčová slova |
osoba blízká, prostředí, rodina, socializace, škola, výchova |
Typ výzkumu |
kvantitativní
|
Datum zahájení |
|
Datum ukončení |
|
Obor |
AN Psychologie, AO Sociologie, demografie |
Email na řešitele |
dekanat@fhs.utb.cz |
Dostupnost |
dostupný v elektronické knihovně NRVDM |
Zpráva ke stažení |
1461336597.pdf |
Instituce |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií |
Možná souvislost |
Počet dětí a mladých lidí v zařízeních ústavní a ochranné výchovy
|