Změnit jazyk:

Podíl rodiny a školy na socializaci dítěte

Autor Irena Porubová
Název organizace Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Rok vydání 2013
Typ zprávy bakalářská práce
Anotace Cílem této bakalářské práce je popsat socializaci dítěte, význam rodiny a školy v tomto procesu. Autorka se zabývá působením vnějších a vnitřních vlivů na rozvoj osobnosti. Vysvětluje primární působení rodiny při začleňování dítěte do společnosti, potřebu osoby blízké, rozvinutí jazykového kódu jako prostředku sociálního učení. Vysvětluje podíl školy jako dalšího důležitého činitele socializace dítěte. Zabývá se rozdílem v pedagogickém přístupu k dítěti ve školních vzdělávacích zařízeních. Cílem výzkumného šetření bylo zjistit, jak děti ve věku 11-14 let tráví svůj čas, jak rodina reaguje na současné požadavky výchovy k ochraně životního prostředí a ke zdravému životnímu stylu.
Klíčová slova osoba blízká, prostředí, rodina, socializace, škola, výchova
Typ výzkumu kvantitativní
Datum zahájení
Datum ukončení
Obor AN Psychologie, AO Sociologie, demografie
Email na řešitele dekanat@fhs.utb.cz
Dostupnost dostupný v elektronické knihovně NRVDM
Zpráva ke stažení 1461336597.pdf
Instituce Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Možná souvislost Počet dětí a mladých lidí v zařízeních ústavní a ochranné výchovy
Správce registru Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy
Provozovatel Národní pedagogický institut ČR
Ve spolupráci Česká rada dětí a mládeže
Odkazy vyzkumy@npicr.cz Hlášení závad Ochrana osobních údajů