Autor |
Dagmar Nechutná |
Název organizace |
Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická, Katedra matematiky, fyziky a technické výchovy |
Rok vydání |
2014 |
Typ zprávy |
bakalářská práce |
Anotace |
Ve své práci se autorka zaměřila na prostorovou představivost předškolních dětí, která spadá v matematice pod geometrickou oblast. Práce je rozdělena do dvou částí, na teoretickou a praktickou. Teoretická část charakterizuje pojmy dítě předškolního věku, prostorová představivost, orientace v prostoru a rovině. Praktická část přináší výsledky průzkumu, který autorka prováděla v mateřské škole. Podle předem stanoveného kritéria hodnocení byly sledovány určité jevy a vyhodnocovány jednotlivé úkoly. Cílem experimentu bylo zjistit, zda je dítě schopné orientovat se v prostoru, zda je dítě schopné sestavit obrázek podle určité předlohy, na jaké úrovni vývoje prostorové představivosti se jednotlivé děti nachází. Z výsledků experimentu je možné vyčíst, že plnění úkolů bylo většinou úspěšné. |
Klíčová slova |
experiment, předškolní dítě, prostorová představivost, vývoj |
Typ výzkumu |
kvantitativní
|
Datum zahájení |
|
Datum ukončení |
|
Obor |
AM Pedagogika a školství, AN Psychologie |
Email na řešitele |
mluksiko@kmt.zcu.cz |
Dostupnost |
dostupný v elektronické knihovně NRVDM |
Zpráva ke stažení |
1461336728.pdf |
Instituce |
Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická, Katedra matematiky, fyziky a technické výchovy |
Možná souvislost |
|