Změnit jazyk:

Vývoj představivosti u předškolních dětí

Autor Dagmar Nechutná
Název organizace Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická, Katedra matematiky, fyziky a technické výchovy
Rok vydání 2014
Typ zprávy bakalářská práce
Anotace Ve své práci se autorka zaměřila na prostorovou představivost předškolních dětí, která spadá v matematice pod geometrickou oblast. Práce je rozdělena do dvou částí, na teoretickou a praktickou. Teoretická část charakterizuje pojmy dítě předškolního věku, prostorová představivost, orientace v prostoru a rovině. Praktická část přináší výsledky průzkumu, který autorka prováděla v mateřské škole. Podle předem stanoveného kritéria hodnocení byly sledovány určité jevy a vyhodnocovány jednotlivé úkoly. Cílem experimentu bylo zjistit, zda je dítě schopné orientovat se v prostoru, zda je dítě schopné sestavit obrázek podle určité předlohy, na jaké úrovni vývoje prostorové představivosti se jednotlivé děti nachází. Z výsledků experimentu je možné vyčíst, že plnění úkolů bylo většinou úspěšné.
Klíčová slova experiment, předškolní dítě, prostorová představivost, vývoj
Typ výzkumu kvantitativní
Datum zahájení
Datum ukončení
Obor AM Pedagogika a školství, AN Psychologie
Email na řešitele mluksiko@kmt.zcu.cz
Dostupnost dostupný v elektronické knihovně NRVDM
Zpráva ke stažení 1461336728.pdf
Instituce Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická, Katedra matematiky, fyziky a technické výchovy
Možná souvislost
Správce registru Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy
Provozovatel Národní pedagogický institut ČR
Ve spolupráci Česká rada dětí a mládeže
Odkazy vyzkumy@npicr.cz Hlášení závad Ochrana osobních údajů