Autor |
Bc. Lenka Kuchtová |
Název organizace |
Univerzita Hradec Králové, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky |
Rok vydání |
2013 |
Typ zprávy |
diplomová práce |
Anotace |
Diplomová práce se zabývá specifickými potřebami dětí s diabetes mellitus 1. typu (dále DM1) v předškolním, mladším a středním školním věku. V 1. kapitole teoretické části je definováno onemocnění DM1. Jsou zde popsány zdravotní komplikace s DM1 spojené. Samostatná kapitola je věnována léčbě DM1 a režimovým opatřením, jejichž dodržování je pro kompenzaci nemoci zásadní. Další kapitola představuje specifika, která spolu s DM1 přicházejí do života dětí a jejich rodin, včetně procesu vyrovnávání se s chronickým onemocněním, specifik ve vývoji a výchově dětí s DM1. Závěrečná kapitola teoretické části podává přehled o legislativních opatřeních týkajících se dětí, žáků s DM1 ve škole a popisuje možnosti naplnění specifických potřeb těchto dětí a žáků v rámci školní docházky. Praktická část diplomové práce zjišťuje, jaká očekávání mají rodiče těchto dětí vzhledem k pedagogům. Dále ověřuje, co pedagogové mohou a jsou ochotni nabídnout při zajištění specifických potřeb těchto dětí a žáků. Dílčím cílem je analyzovat informovanost pedagogů MŠ a 1. stupně ZŠ o diagnóze DM1, projevech a způsobech léčby tohoto onemocnění. Závěrečnou částí diplomové práce je Projekt seznámení dětí s nemocí DM1. Je určen pro učitele dětí předškolního, mladšího a středního školního věku, směřován k seznámení spolužáků s problematikou DM1, s projevy akutních komplikací a dalšími aspekty, které provázejí život dítěte s DM1. |
Klíčová slova |
diabetes mellitus 1. typu, hypoglykemie, léčba, specifické potřeby, školní docházka |
Typ výzkumu |
kvalitativní
|
Datum zahájení |
|
Datum ukončení |
|
Obor |
AM Pedagogika a školství, AQ Bezpečnost a ochrana zdraví |
Email na řešitele |
gabriela.slaninova@uhk.cz |
Dostupnost |
dostupný v elektronické knihovně NRVDM |
Zpráva ke stažení |
1466523731.pdf |
Instituce |
Univerzita Hradec Králové, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky |
Možná souvislost |
|