Autor |
Kamila Hodková |
Název organizace |
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogiky a psychologie |
Rok vydání |
2013 |
Typ zprávy |
bakalářská práce |
Anotace |
Cílem této práce je zmapovat emoce úzkosti a strachu u dětí a porovnat vnímání těchto emocí z pohledu rodičů a z pohledu dětí. V teoretické části jsou charakterizovány pojmy úzkost a strach, jejich vznik a projevy. Další kapitola pojednává o mladším školním věku, jsou popsány jeho charakteristiky a pozornost je věnována kognitivnímu, emočnímu a sociálnímu vývoji a také se zaměřuje na sebepojetí dítěte. Dále je zde zařazena kapitola o dětských úzkostech a strachu, s hlavním zaměřením na děti mladšího školního věku, jsou zde popsány dětské techniky zvládání těchto emocí a jejich prevence. Poslední kapitola teoretické části je o tom, jak rodiče vnímají strachy svých dětí, jak na ně reagují. Výzkumná sonda je zaměřena na to, jak své strachy a úzkosti popisují děti a jak jsou vnímány jejich rodiči. |
Klíčová slova |
mladší školní věk,strach, úzkost, vnímání dětského strachu rodiči |
Typ výzkumu |
kvalitativní
|
Datum zahájení |
|
Datum ukončení |
|
Obor |
AN Psychologie |
Email na řešitele |
evamich@pf.jcu.cz |
Dostupnost |
dostupný v elektronické knihovně NRVDM |
Zpráva ke stažení |
1468841191.pdf |
Instituce |
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogiky a psychologie |
Možná souvislost |
|