Anotace |
Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V první polovině teoretické části se autorka věnuje stresu, kde ho definuje, uvede příčiny, stresory, techniky zvládání stresu a v několika bodech popisuje osobnost učitele. Druhá část této práce je zaměřena na duševní hygienu konkrétně na dějiny, životosprávu a relaxační metody, které se využívají, jak v rámci duševní hygieny, tak stresu. Metodou teoretické části je studium odborné literatury, analýza, syntéza a srovnávání. Cílem teoretické části je popsat problematiku stresu a duševní hygieny a snaha zodpovědět případným zájemcům otázky: „Jaké relaxační metody může zvolit v případě stresu? Jaké zásady duševní hygieny by měl učitel dodržovat?“
Praktická část je realizována formou dotazníkového šetření, kde jsou dotazníky rozeslány učitelům Střední odborné školy zdravotnické a sociální v Kyjově, na Klvaňovo gymnázium v Kyjově a na Integrovanou střední školu v Hodoníně. Cílem je zjistit, jaké stresory, stresové situace působí na pedagogy v rámci jejich učitelské profese? Jaké strategie a techniky volí v boji proti stresu? |