Změnit jazyk:

Stres a duševní hygiena učitele na SŠ

Autor Kristýna Jedovnická
Název organizace Mendelova univerzita v Brně, Institut celoživotního vzdělávání
Rok vydání 2013
Typ zprávy bakalářská práce
Anotace Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V první polovině teoretické části se autorka věnuje stresu, kde ho definuje, uvede příčiny, stresory, techniky zvládání stresu a v několika bodech popisuje osobnost učitele. Druhá část této práce je zaměřena na duševní hygienu konkrétně na dějiny, životosprávu a relaxační metody, které se využívají, jak v rámci duševní hygieny, tak stresu. Metodou teoretické části je studium odborné literatury, analýza, syntéza a srovnávání. Cílem teoretické části je popsat problematiku stresu a duševní hygieny a snaha zodpovědět případným zájemcům otázky: „Jaké relaxační metody může zvolit v případě stresu? Jaké zásady duševní hygieny by měl učitel dodržovat?“ Praktická část je realizována formou dotazníkového šetření, kde jsou dotazníky rozeslány učitelům Střední odborné školy zdravotnické a sociální v Kyjově, na Klvaňovo gymnázium v Kyjově a na Integrovanou střední školu v Hodoníně. Cílem je zjistit, jaké stresory, stresové situace působí na pedagogy v rámci jejich učitelské profese? Jaké strategie a techniky volí v boji proti stresu?
Klíčová slova duševní hygiena, relaxační metody, stres učitel
Typ výzkumu kvantitativní
Datum zahájení
Datum ukončení
Obor AM Pedagogika a školství, AN Psychologie, AQ Bezpečnost a ochrana zdraví
Email na řešitele czv@mendelu.cz
Dostupnost dostupný v elektronické knihovně NRVDM
Zpráva ke stažení 1475066743.pdf
Instituce Mendelova univerzita v Brně, Institut celoživotního vzdělávání
Možná souvislost
Správce registru Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy
Provozovatel Národní pedagogický institut ČR
Ve spolupráci Česká rada dětí a mládeže
Odkazy vyzkumy@npicr.cz Hlášení závad Ochrana osobních údajů