Vliv epilepsie na vzdělávání žáků se souběžným postižením více vadami
Autor | Bc. Kamila Žoudlíková |
Název organizace | Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky |
Rok vydání | 2013 |
Typ zprávy | diplomová práce |
Anotace | Teoretická část práce je tvořena třemi kapitolami. První kapitola obsahuje informace o epilepsii, konkrétně vymezuje definici, etiologii, diagnostiku, klasifikaci, léčbu epilepsie. Druhá kapitola charakterizuje souběžné postižení více vadami, mentální retardaci, mozkovou obrnu a další vybraná onemocnění. Třetí kapitola pojednává o vzdělávání žáků se souběžným postižením více vadami, legislativním opatření, systému vzdělávání, rámcových vzdělávacích programech a specifikách vzdělávání žáků s epilepsií. Praktickou část tvoří kazuistiky žáků se souběžným postižením více vadami se zdůrazněním potíží spojených s epilepsií. Tyto kazuistiky vychází z informací z osobní a školní dokumentace, z pozorování žáků a z informací od rodičů a třídních učitelů. |
Klíčová slova | epilepsie, léčba, souběžné postižení více vadami, vzdělávání,žák |
Typ výzkumu | kvalitativní |
Datum zahájení | |
Datum ukončení | |
Obor | AM Pedagogika a školství, AQ Bezpečnost a ochrana zdraví |
Email na řešitele | ksteparova@ped.muni.cz |
Dostupnost | dostupný v elektronické knihovně NRVDM |
Zpráva ke stažení | 1476795453.pdf |
Instituce | Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky |
Možná souvislost | Předškolní vzdělávání - počet škol, tříd, dětí Jednotlivci používající internet při vzdělávání Účast dětí na předškolním vzdělávání Výdaje na školství Předčasné odchody ze vzdělávání |