Změnit jazyk:

Aspekty výuky finanční gramotnosti na středních odborných školách

Autor Alena Koktavá
Název organizace Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělání
Rok vydání 2016
Typ zprávy bakalářská práce
Anotace Bakalářská práce pojednává o finančních produktech denní potřeby občanů České republiky z bankovního sektoru a možnostech začlenění výuky této problematiky, včetně možných metodik, do učiva středních škol. Cíle této bakalářské práce jsou v zásadě dva. Představit a popsat pojem finanční gramotnost a jeho opodstatněnost v současné době a seznámit se se základními pojmy, které se v této oblasti objevují. Navrhnout základní schémata pro zařazení této problematiky do středoškolského učiva včetně konkrétních metod výuky. Pro žáky je nutné, aby svoje případné znalosti o vydělávání peněz, peněžních výdajích, spoření a investicích dokázali přenést do praxe. Je potřebné, aby se žáci nejpozději v rámci středoškolského studia naučili porozumět základním finančním termínům, porozuměli penězům, aby uměli sestavit a vést rozpočet domácnosti apod.
Klíčová slova bankovní produkty, finance, finanční gramotnost, peníze, spoření, výuka
Typ výzkumu kvantitativní
Datum zahájení
Datum ukončení
Obor AH Ekonomie, AM Pedagogika a školství
Email na řešitele jachymikova@ped.muni.cz
Dostupnost dostupný v elektronické knihovně NRVDM
Zpráva ke stažení 1476795614.pdf
Instituce Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělání
Možná souvislost
Správce registru Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy
Provozovatel Národní pedagogický institut ČR
Ve spolupráci Česká rada dětí a mládeže
Odkazy vyzkumy@npicr.cz Hlášení závad Ochrana osobních údajů