Změnit jazyk:

Zkušenosti učitele se změnou přesvědčení o vyučování matematice

Autor Gabriela Hlavatá
Název organizace Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, Katedra matematiky a didaktiky matematiky
Rok vydání 2014
Typ zprávy diplomová práce
Anotace Cílem této diplomové práce je monitorování změny edukačního stylu učitele. Změna je popisována na bezmála roční osobní zkušenosti učitelky prvního ročníku základní školy. Na zkušenosti, při které se pokouší přejít z transmisivního způsobu vyučování matematiky k výuce pomocí metod vyučování orientovaného na budování schémat. Při zpracování tohoto tématu hledá odpověď na otázku, zda změna edukačního stylu učitele může přispět ke změně postoje žáků k vyučovanému předmětu, v tomto případě k matematice. Zda využití metod vyučování orientovaného na budování schémat povede k většímu zájmu žáků o řešení problémových situací, a to nejen v matematice. Zjišťuje, jak dlouhé časové období potřebuje učitel ke změně svého přístupu k vyučování i k žákům.
Klíčová slova edukační styl, matematika, učitel, zkušenost, změna, žák
Typ výzkumu kvalitativní
Datum zahájení
Datum ukončení
Obor AM Pedagogika a školství
Email na řešitele alena.kovarikova@pedf.cuni.cz
Dostupnost dostupný v elektronické knihovně NRVDM
Zpráva ke stažení 1488112626.pdf
Instituce Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, Katedra matematiky a didaktiky matematiky
Možná souvislost
Správce registru Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy
Provozovatel Národní pedagogický institut ČR
Ve spolupráci Česká rada dětí a mládeže
Odkazy vyzkumy@npicr.cz Hlášení závad Ochrana osobních údajů