Změnit jazyk:

Výběr hraček v mateřské škole z hlediska genderu a věku dětí

Autor Kristýna Kudláčková, DiS
Název organizace Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Pedagogická fakulta
Rok vydání 2015
Typ zprávy bakalářská práce
Anotace Cílem výzkumného šetření v rámci bakalářské práce je zjistit, jaká je oblíbená hračka dětí, kdo je jejich nejčastějším spoluhráčem při hře a zda jsou i tříleté děti schopné rozlišovat hračky na „klučičí“ a „holčičí“. V teoretické části je popsáno, co je to gender, nastíněné některé teorie sociálních věd a dále průběh genderové socializace a teorie vzniku pohlaví a identity. Současně je teoretická část zaměřena na hru dítěte a její zvláštnosti z pohledu věku a pohlaví. Praktická část přináší výsledky rozhovoru, během kterého děti rozdělovaly hračky na „klučičí“ a „holčičí“. Dále autorka během rozhovoru zjišťovala, kdo je nejčastějším spoluhráčem dítěte a jaká je jejich nejoblíbenější hračka.
Klíčová slova gender, hra, hračka, mateřská škola, spoluhráč, věk
Typ výzkumu kvalitativní
Datum zahájení
Datum ukončení
Obor AK Sport, aktivity volného času, AM Pedagogika a školství, FQ Veřejné zdravotnictví
Email na řešitele studijni@pf.jcu.cz
Dostupnost dostupný v elektronické knihovně NRVDM
Zpráva ke stažení 1493130396.pdf
Instituce Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Pedagogická fakulta
Možná souvislost Počet dětí a mladých lidí v zařízeních ústavní a ochranné výchovy
Zahraniční mládežnická spolupráce
Počet dětí/mladých pod hranicí chudoby
Průměrný věk matek
Sňatky
Správce registru Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy
Provozovatel Národní pedagogický institut ČR
Ve spolupráci Česká rada dětí a mládeže
Odkazy vyzkumy@npicr.cz Hlášení závad Ochrana osobních údajů