Autor |
Bc. Jaroslava Procházková |
Název organizace |
Univerzita Hradec Králové, Pedagogická fakulta, Katedra českého jazyka a literatury |
Rok vydání |
2016 |
Typ zprávy |
diplomová práce |
Anotace |
Diplomová práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část se zaobírá teoretickému vymezení čtenářství a čtenářské gramotnosti, jsou zde vymezeny pozitivní vlivy na čtenářství, prezentovány specifika čtenářství u pubescentů a dále budou shrnuty výsledky výzkumů čtenářské gramotnosti. Následně jsou představeny a analyzovány projekty aspirující na zkvalitnění vztahu dětí k četbě a čtenářství. V teoretické části jsou dále shrnuty znaky, pozitiva a negativa projektové metody. V praktické části je předložen návrh projektu, jenž by měl pozitivně působit na žáky a prostřednictvím kterého by měli žáci aktivně pracovat s textem, měl by pozitivně ovlivnit vztah k četbě, a v němž by měly být užity specifické metody, jež podporují kritické myšlení a čtenářskou gramotnost. |
Klíčová slova |
analýza, čtenářství, čtenářská gramotnost, projekt, projektové vyučování |
Typ výzkumu |
kvantitativní
|
Datum zahájení |
|
Datum ukončení |
|
Obor |
AK Sport, aktivity volného času, AM Pedagogika a školství |
Email na řešitele |
vera.hochmanova@uhk.cz |
Dostupnost |
dostupný v elektronické knihovně NRVDM |
Zpráva ke stažení |
1498050042.pdf |
Instituce |
Univerzita Hradec Králové, Pedagogická fakulta, Katedra českého jazyka a literatury |
Možná souvislost |
|