Změnit jazyk:

Analýza projektů podporujících rozvoj čtenářství

Autor Bc. Jaroslava Procházková
Název organizace Univerzita Hradec Králové, Pedagogická fakulta, Katedra českého jazyka a literatury
Rok vydání 2016
Typ zprávy diplomová práce
Anotace Diplomová práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část se zaobírá teoretickému vymezení čtenářství a čtenářské gramotnosti, jsou zde vymezeny pozitivní vlivy na čtenářství, prezentovány specifika čtenářství u pubescentů a dále budou shrnuty výsledky výzkumů čtenářské gramotnosti. Následně jsou představeny a analyzovány projekty aspirující na zkvalitnění vztahu dětí k četbě a čtenářství. V teoretické části jsou dále shrnuty znaky, pozitiva a negativa projektové metody. V praktické části je předložen návrh projektu, jenž by měl pozitivně působit na žáky a prostřednictvím kterého by měli žáci aktivně pracovat s textem, měl by pozitivně ovlivnit vztah k četbě, a v němž by měly být užity specifické metody, jež podporují kritické myšlení a čtenářskou gramotnost.
Klíčová slova analýza, čtenářství, čtenářská gramotnost, projekt, projektové vyučování
Typ výzkumu kvantitativní
Datum zahájení
Datum ukončení
Obor AK Sport, aktivity volného času, AM Pedagogika a školství
Email na řešitele vera.hochmanova@uhk.cz
Dostupnost dostupný v elektronické knihovně NRVDM
Zpráva ke stažení 1498050042.pdf
Instituce Univerzita Hradec Králové, Pedagogická fakulta, Katedra českého jazyka a literatury
Možná souvislost
Správce registru Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy
Provozovatel Národní pedagogický institut ČR
Ve spolupráci Česká rada dětí a mládeže
Odkazy vyzkumy@npicr.cz Hlášení závad Ochrana osobních údajů