Autor |
Petra Jelínková |
Název organizace |
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Pedagogická fakulta, Katedra slovanských jazyků a literatur |
Rok vydání |
2017 |
Typ zprávy |
diplomová práce |
Anotace |
Tato diplomová práce se zabývá problematikou specifických poruch učení, které se projevují zejména v českém jazyce - dyslexie, dysgrafie a dysortografie. V teoretické části se zabývá osobností žáka se specifikou poruchou učení. Vysvětluje pojem specifické poruchy učení. Výše zmíněné poruchy definuje a uvádí jejich projevy. Stručně se zabývá etiologií specifických poruch učení. Zmiňuje se také o diagnostice specifických poruch učení a reedukačních zásadách. Uvádí i krátkou kapitolu o smyslovém vnímání, které s reedukací specifických poruch úzce souvisí. V praktické části práce nabízí přehled reedukačních pomůcek, metod a aktivit pro reedukaci dyslexie, dysgrafie a dysortografie. Přehled je doplněn sadou pracovních listů, které lze použít např. při nápravách specifických poruch učení. |
Klíčová slova |
dysgrafie, dyslexie, dysortografie, specifické porucha učení, žák |
Typ výzkumu |
kvalitativní
|
Datum zahájení |
|
Datum ukončení |
|
Obor |
AM Pedagogika a školství, AN Psychologie |
Email na řešitele |
katemar@pf.ju.cz |
Dostupnost |
dostupný v elektronické knihovně NRVDM |
Zpráva ke stažení |
1500464410.pdf |
Instituce |
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Pedagogická fakulta, Katedra slovanských jazyků a literatur |
Možná souvislost |
|