Autor |
Naděžda Kulíková |
Název organizace |
Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta, Ústav speciálněpedagogických studií |
Rok vydání |
2014 |
Typ zprávy |
bakalářská práce |
Anotace |
Diplomová práce se zabývá otázkou pozice asistenta pedagoga na základních školách a základních školách praktických, jeho přínosem pro vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a také názory jednotlivých asistentů na začleňování těchto žáků do hlavního vzdělávacího proudu. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. První kapitola teoretické části je věnována legislativnímu vymezení funkce asistenta pedagoga, objasňuje pojmy asistent pedagoga a osobní asistent, dále se zabývá specifickou funkcí a náplní práce asistenta pedagoga. Další kapitola se zabývá žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, vymezuje vybrané druhy postižení, charakterizuje jednotlivé činnosti poradenských zařízení a také se zabývá integrací a inkluzí. V poslední kapitole teoretické části jsou informace týkající se základního vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Výzkumnou část tvoří kvalitativní výzkum, jehož předmětem zkoumání je role asistenta pedagoga na ZŠ a ZŠ praktických. Výzkumné šetření bylo provedeno formou polostrukturovaných rozhovorů a při zpracování byla použita metoda otevřeného kódování. |
Klíčová slova |
asistent pedagoga, integrace, individuální vzdělávací plán, poradenské služby, žák se speciálními vzdělávacími potřebami |
Typ výzkumu |
kvalitativní
|
Datum zahájení |
|
Datum ukončení |
|
Obor |
AJ Písemnictví, mass-media, audiovize, AM Pedagogika a školství |
Email na řešitele |
kralikov@pdfnw.upol.cz |
Dostupnost |
dostupný v elektronické knihovně NRVDM |
Zpráva ke stažení |
1508774055.pdf |
Instituce |
Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta, Ústav speciálněpedagogických studií |
Možná souvislost |
|