Změnit jazyk:

Pojetí moci v žákovských vyprávěních

Autor Mgr. Zuzana Makovská
Název organizace Ústav pedagogických věd, FF MU
Rok vydání 2011
Typ zprávy studie
Anotace Předložený příspěvek se zabývá tím, jak žáci ve svých vyprávěních pojednávají o distribuci moci v kontextu školního prostředí. Koncept moci je nejprve představen v souvislosti s jednotlivými subjekty, které do mocenských vztahů vstupují – sociální mocí školy, sociální a individuální mocí učitele a mocí žáků. Navazující empirická část pak skrze analýzu žánrů žákovských příběhů ukazuje, jak jednotlivá vyprávění umožňují žákům odlišit a popsat různá pojetí mocenských vztahů v prostředí školy.
Klíčová slova moc, učitel, žák, sociální a individuální moc, narativní analýza, žánr
Typ výzkumu kvalitativní , kvantitativní
Datum zahájení 1. 1. 2009
Datum ukončení 31. 1. 2011
Obor AM Pedagogika a školství
Poznámka MAKOVSKÁ, Zuzana. Pojetí moci v žákovských vyprávěních. Studia paedagogica, Brno, Masarykova univerzita. ISSN 1803-7437, 2010, vol. 15, no. 2, 11 s. Originální jazyk: čeština
Email na řešitele zmakovska@phil.muni.cz
Dostupnost dostupný u řešitele
Uložení zprávy Ústav pedagogických věd, FF MU , Veveří 28, Brno 62000
Instituce Ústav pedagogických věd, FF MU
Možná souvislost
Správce registru Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy
Provozovatel Národní pedagogický institut ČR
Ve spolupráci Česká rada dětí a mládeže
Odkazy vyzkumy@npicr.cz Hlášení závad Ochrana osobních údajů