Autor |
Mgr. Zuzana Makovská |
Název organizace |
Ústav pedagogických věd, FF MU |
Rok vydání |
2011 |
Typ zprávy |
studie |
Anotace |
Předložený příspěvek se zabývá tím, jak žáci ve svých vyprávěních pojednávají o distribuci moci v kontextu školního prostředí. Koncept moci je nejprve představen v souvislosti s jednotlivými subjekty, které do mocenských vztahů vstupují – sociální mocí školy, sociální a individuální mocí učitele a mocí žáků. Navazující empirická část pak skrze analýzu žánrů žákovských příběhů ukazuje, jak jednotlivá vyprávění umožňují žákům odlišit a popsat různá pojetí mocenských vztahů v prostředí školy. |
Klíčová slova |
moc, učitel, žák, sociální a individuální moc, narativní analýza, žánr |
Typ výzkumu |
kvalitativní , kvantitativní
|
Datum zahájení |
1. 1. 2009 |
Datum ukončení |
31. 1. 2011 |
Obor |
AM Pedagogika a školství |
Poznámka |
MAKOVSKÁ, Zuzana. Pojetí moci v žákovských vyprávěních. Studia paedagogica, Brno, Masarykova univerzita. ISSN 1803-7437, 2010, vol. 15, no. 2, 11 s.
Originální jazyk: čeština |
Email na řešitele |
zmakovska@phil.muni.cz |
Dostupnost |
dostupný u řešitele |
Uložení zprávy |
Ústav pedagogických věd, FF MU , Veveří 28, Brno 62000 |
Instituce |
Ústav pedagogických věd, FF MU |
Možná souvislost |
|